پلیس نوع روش‌ها و سلاح‌های سارقان را رصد می‌کند

5:08 - 09 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۱۹۹۴
جانشین پلیس پیشگیری پایتخت گفت: در حادثه‌ای که اخیرا رخ داد و عده‌ای از سارقان مسلح مبادرت به سرقت از یک مغازه طلافروشی کرده بودند نیرو‌های پلیس در محل وقوع این حادثه از خود رشادت نشان دادند و یکی از افسران ما مجروح شد که این خود نشان دهنده از خودگذشتگی و رشادت نیرو‌های پلیس است.
علیرضا ناصری نژاد جانشین پلیس پیشگیری پایتخت درخصوص اقدام‌های آموزشی و مشاوره‌های روانشناختی پلیس برای جلوگیری از ارتکاب دوباره مجرمان به سرقت‌های مسلحانه به میزان گفت: این نوع اقدامات پس از دستگیری مجرمان از طریق مراجع قانونی اتفاق می‌افتد. اما پلیس همه تلاش هایش را برای پیشگیری از وقوع چنین اتفاقاتی به کار می‌بندد. درباره دستگیری سارقان هم هنگام بروز اتفاقاتی نظیر سرقت‌های مسلحانه تلاش پلیس معطوف به این است تا در کمترین زمان ممکن نسبت به دستگیری سارقان اقدام کند.
 
وی ادامه داد: در حادثه‌ای که اخیرا رخ داد و عده‌ای از سارقان مسلح مبادرت به سرقت از یک مغازه طلافروشی کرده بودند نیرو‌های پلیس در محل وقوع این حادثه با رشادتی که از خود نشان دادند عملکرد مطلوبی را به جا گذاشتند. در این حادثه یکی از افسران ما مجروح شد که این خود نشان دهنده از خودگذشتگی و رشادت نیرو‌های پلیس است. در کنار این شاهد هستیم که نیرو‌های پلیس بلافاصله پس از رخ دادن این اتفاق توانستند سارقان را دستگیر کنند. اما بازپروری و ارائه آموزش‌های اجتماعی به این مجرمان از طریق مراجع قانونی اتفاق می‌افتد و این موارد جزو وظایف پلیس پیشگیری به شمار نمی‌رود.

ناصری نژاد در واکنش به اینکه هنگام مواجه شدن نیروی پلیس با سارقان مسلح چه نوع پیش بینی‌هایی از نظر برخورد‌های فیزیکی با سارقان شده گفت: قطعا چنین پیش بینی‌هایی برای پلیس وجود دارد. چون وضعیت‌های متفاوتی در این باره وجود دارد. به طور طبیعی وقتی گروهی از بزه کاران مبادرت به سرقت مسلحانه می‌کنند نوع برخورد پلیس و نوع امکاناتی که برای برخورد با این سارقان مورد استفاده قرار می‌گیرد حالت ویژه‌ای خواهد داشت. در مقایسه با نوع برخوردی که مثلا پلیس با سارقان جیب بر دارد طبیعی است که مواجهه با سارقان مسلح متفاوت باشد. از این جنبه پلیس با سارقان مسلح با استفاده از ابزار‌های تسلیحاتی خود روبرو می‌شود. اما در برخورد با سارقانی که سلاح گرم در اختیار ندارند پلیس با تکیه بر مهارت‌های مربوط به دفاع شخصی هم می‌تواند اقدامات مقابله‌ای را به انجام برساند.
 
بیشتر بخوانید:
پیشگیری از سرقت مسلحانه طلافروشی در پایتخت

جانشین پلیس پیشگیری پایتخت درباره ضوابط مرتبط با به کارگیری اسلحه و تیراندازی در مواجهه با سارقان مسلح گفت: برابر قانون به کارگیری سلاح اختیارات لازم به پلیس داده شده است. در کنار این همه آموزش‌های لازم درمورد نحوه به کارگیری سلاح و قوانین و مقررات مربوط به استفاده از سلاح به نیرو‌های پلیس ارائه می‌شود. اما همه موارد مربوط به اینکه در چه موقعیتی و به چه نحوی نیروی پلیس امکان تیراندازی به طرف سارقان را دارد در قانون آمده است.

وی درباره اینکه شناسایی و ردیابی نوع تکنیک‌هایی که سارقان مسلح برای انجام اقدامات مجرمانه به کار می‌گیرند چگونه است گفت: پلیس با روش‌های به روز درحال پیگیری و رصد باند‌های سرقت است. پلیس درباره تجهیزاتی که ممکن است سارقان به کار بگیرند ارزیابی‌ها و پیگیری‌های گوناگونی دارد. همچنین براساس برآورد‌ها و شناسایی‌هایی که درباره نوع روش‌ها و سلاح‌های به کارگیری شده توسط سارقان به دست آمده برای نحوه مقابله با این سارقان طرح ریزی‌ها به انجام می‌رسد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *