رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ایجاد سکوی هوشمند مدیریت بیماری‌های همه‌گیر در کشور/ مدیریت هوشمند محدودیت‌ها را دنبال می‌کنیم

14:14 - 07 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۱۹۷۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
معاون امنیتی وزیر کشور درباره راه‌اندازی سکوی هوشمند مدیریت بیماری‌های همه‌گیر گفت: در هفته آینده این برنامه به‌صورت پایلوت در استان قزوین اجرا می‌شود و مشکلات آن رفع می‌شود. کار مرحله به مرحله انجام شده و به‌سمت هوشمند شدن محدودیت‌ها پیش می‌رویم.

- حسین ذوالفقاری ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه درباره راه‌اندازی سکوی هوشمند مدیریت بیماری‌های همه گیر گفت: شیوع بیماری کرونا طولانی مدت شده و زمان پایان آن هنوز مشخص نیست، از سوی دیگر محدودیت‌های در نظر گرفته شده برای حوزه‌های مختلف نیز مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است.


وی به دستور رئیس جمهور درخصوص اینکه یک طرح تحولی برای مدیریت بیماری کرونا توسط دستگاه‌ها اعلام شود، اشاره کرد و گفت: یکی از کار‌هایی که از چند ماه قبل شروع شده، موضوع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها بود تا با ریسک پایین بتوانیم محدودیت‌ها را برای آن دسته از دستگاه‌ها و صنوف که رعایت نمی‌کنند اعمال کنیم. یعنی اصل بر این باشد که همه فعالیت کنند و صرفا بخش‌هایی که رعایت نمی‌کنند دچار محدودیت شوند.

معاون وزیر کشور با اشاره به سه گروه خدمات دهنده، خدمات گیرنده و محیط خدمات نیز توضیح داد: اگر از نظر سلامت این سه عامل مطمئن شویم همه افراد می‌توانند فعالیت خود را ادامه دهند.

ذوالفقاری عنوان کرد: برنامه این سامانه نهایی شده و قابل انجام است و مردم  می‌توانند در تالارها و باشگاه‌ها حضور پیدا کنند، حتی در آینده می‌توانند تردد بین شهری داشته باشند؛ به‌شرط اینکه بر مبنای ضوابطی که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  اعلام خواهد شد این ضوابط را رعایت کرده باشند.

وی گفت: به‌عنوان مثال شرط سفر به دیگر کشور‌ها انجام واکسیناسیون است و هرکسی که می‌خواهد سفر کند از طریق این سامانه راستی آزمایی، سفر کنند در آینده نیز می‌توانیم همین روش را برای تردد بین شهری در نظر بگیریم و افرادی که واکسن زده‌اند و با تست پی سی آر منفی دارند هم می‌توانند سفر کنند.

ذوالفقاری با بیان اینکه امروز جلسه توجیهی بود، افزود: در هفته آینده این برنامه به‌صورت پایلوت در استان قزوین اجرا می‌شود و مشکلات آن رفع می‌شود. کار مرحله به مرحله  انجام شده و به‌سمت هوشمند شدن محدودیت‌ها پیش می‌رویم.

 

 

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *