تاکید رئیس کل دادگستری ایلام بر اجرای طرح پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی اولویت‌دار استان

15:12 - 07 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۱۹۳۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان ایلام بر اجرای طرح پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی اولویت‌دار استان تاکید کرد.

- جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان به ریاست علی دهقانی رئیس کل دادگستری ایلام با حضور مدیران و مسئولین عضو شورا در سالن جلسات حوزه ریاست دادگستری استان برگزار شد.

دهقانی رئیس کل دادگستری استان ایلام در ابتدای این جلسه با گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس، از ایثار و جانفشانی‌های شهدا، جانبازان و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس تجلیل کرد و اظهار داشت شد: دفاع مقدس یادآور قیام عظیم عاشورا و تجلی درخشان ایستادگی و مقابله مردم ولایتمدار ایران در برابر ظالمین و مستکبرین است.

وی در ادامه به اهمیت برگزاری منظم جلسات شورای پیشگیری از وقوع جرم تاکید کرد و گفت: با توجه به اهمیت برگزاری جلسات شورای پیشگیری استان، تعداد این جلسات از ۴ جلسه در طول سال به ۶ جلسه افزایش پیدا کرده است.

رئیس کل دادگستری استان ایلام تصریح کرد: ارتباط مستقیمی بین هر آسیب اجتماعی و جرمی که تحقق پیدا می‌کند وجود دارد از این رو لازم است علل و عواملی که موجب بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود را شناسایی و در جهت کاهش و رفع آن‌ها تلاش کرد.

دهقانی بر استفاده از ظرفیت نهاد‌های مردمی و سمن‌ها در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و افزود: طرح پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی را باید به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار دهیم و انتظار است کلیه سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوطه با جدیت در راستای اجرای این طرح اقدام نمایند.

در این جلسه پس از بررسی وضعیت اجرای مصوبات جلسات قبل و استماع گزارش اعضاء، برنامه‌های پیشنهادی جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح استان ایلام مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم مصوب شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *