گروسی: سانتریفیوژها در ایران قرار نیست متوقف شوند

18:30 - 06 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۱۸۶۴
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ادعا‌های نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر ضرورت توقف برنامه هسته‌ای ایران واکنش نشان داد و گفت: قرار نیست سانتریفیوژ‌ها در ایران متوقف شود. جامعه جهانی موافقت کرده که تهران می‌تواند تاحد مشخصی اورانیوم غنی کند.

–رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگویی که با شبکه بی بی سی داشت، به ادعاهای نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر ضرورت توقف برنامه هسته‌ای ایران، واکنش نشان داد و ضمن تصریح این موضوع که «قرار نیست سانتریفیوژها در ایران متوقف شود»، گفت: جامعه جهانی موافقت کرده که تهران می‌تواند تاحد مشخصی به غنی سازی اورانیوم بپردازد. البته برخی دیدگاه‌های متفاوتی دارند و ترجیح می‌دهند ایران کاری نکند، اما تصمیم‌گیری در این زمینه به من مرتبط ننیست. 

گروسی همچنین در بخشی دیگر از این مصاحبه در پاسخ به سوالی در این خصوص که آیا آژانس تصویر کاملی از فعالیت‌های اتمی ایران دارد اظهار داشت: ما در اندازه‌ای که در شرایط موجود بتوان، تصویر کامل داریم که بسیار قابل توجه است. بازرسی‌های گسترده‌ای ما در ایران داریم. ما در تمام تاسیساتی که ایران دارد حضور داریم و هر روز سال بازرسی انجام می‌دهیم.

مجری بی‌بی‌سی صحبت گروسی را قطع کرد و با بیان این ادعا که اقدامات آژانس بازیگران منطقه را راضی نکرده، به ادعا‌های نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه برنامه هسته‌ای ایران در سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد. مدیرکل آژانس با لحنی تند پاسخ داد: من فکر نمی‌کنم از آنچه که نخست وزیر اسرائیل گفته، بتوان این طور برداشت کرد که به بازرسی‌های ما مورد اعتماد نیست. اسرائیل گمان می‌کند «چون ایران دارای توانمندی در زمینه هسته‌ای است یک خطر بشمار می‌رود.»

در بخشی دیگر از این مصاحبه، گروسی که اخیرا ادعا کرده ایران به تفاهم دو هفته پیش با این نهاد متعهد نبوده و مانع تعویض کارت حافظه دوربین‌ها در مجتمع تسای کرج شده است، بار دیگر به تکرار ادعای نگرانی درخصوص برنامه هسته ایران پرداخت و گفت: ما در اندازه‌ای که باید نگران هستیم، نه بیشتر نه کمتر



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *