رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تفاوت‎ها و شباهت‎های علائم سرماخوردگی، آنفولانزا و کرونا

14:35 - 06 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۱۷۸۱
نزدیک شدن زمستان و هشدار پزشکان مبنی بر احتمال ابتلای همزمان به کرونا و آنفولانزا، سبب شده تا پرسش‌هایی در این رابطه به وجود بیایید.
در حالی که بیش از ۲۳۳ میلیون نفر در جهان به بیماری کرونا مبتلا شده و حدود ۵ میلیون نفر جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست دادند، نزدیک شدن فصل سرما به موازات کاهش محدودیت‌های کرونایی به دلیل انجام واکسیناسیون، نگرانی‌ها درباره ابتلا به سرماخوردگی، آنفولانزا و کرونا را تشدید کرده است.
 
به گزارش «تلگراف و thequint»، مهم‌ترین پرسش‌ها درباره سرماخوردگی، آنفولانزا و کرونا در آستانه رسیدن فصل سرد به شرح زیر هستند:
 
- علائم ابتلا به کرونا و آنفولانزا چه شباهت‌ها و تفاوت‌هایی دارند؟ این دو بیماری ویروسی تنفسی، علائم مشابهی دارند که رایج‌ترین آن‌ها عبارتند از: تب، لرز، سردرد، سرفه، گلو درد، آبریزش بینی، بدن درد.
 
علائمی از بیماری کرونا که در آنفولانزا نادر هستند نیز شامل تنگی نفس، از دست دادن بویایی و چشایی و کهیر هستند.
 
با توجه به شباهت علائم این دو بیماری تنها راه تشخیص این که به کدام بیماری مبتلا شده اید، انجام آزمایش تشخیص کروناست.
 
- چه زمانی باید برای انجام آزمایش کرونا اقدام کرد؟ اگر علائم مذکور بیش از ۴۸ ساعت ادامه یابد یا وضعیت بیمار بدتر شود، باید برای انجام آزمایش کرونا اقدام کرد.
 
- علائم ابتلا به کرونا و آنفولانزا چند روز پس از ابتلا ظاهر می‌شوند؟ علائم ابتلا به کرونا ۲ تا ۱۴ روز پس از قرار گرفتن در معرض ابتلا و علائم ابتلا به آنفولانزا بین یک تا  ۴ روز پس از ورود ویروس به بدن نمایان می‌شوند.
- بین آنفولانزا و کرونا کدام شدیدتر و مسری‌تر است؟ کرونا مسری‌تر از آنفولانزاست و بیماری شدیدتری را سبب می‌شود؛ ضمن این که نرخ مرگ و میر بر اثر این بیماری بیشتر از آنفولانزاست.
 
- تفاوت علائم ابتلا به سرماخوردگی با کرونا چیست؟ با توجه به این که شایع‌ترین علامت ابتلا به کرونا، سردرد معمولا ضربان دار بین ۳ تا ۵ روزه است که با مصرف مسکن بهبود نمی‌یابد، این شاخصه می‌تواند برای تشخیص ابتلا به کرونا یا سرماخوردگی مورد استناد قرار بگیرد.
 
باید توجه داشت که در هر دو بیماری حس‌های بویایی و چشایی فرد بیمار تحت تاثیر قرار می‌گیرد.
 
- چگونه می‌توان متوجه شد که آبریزش بینی ناشی از کروناست یا سرماخوردگی؟ این علامت بیشتر در افراد مبتلا به کرونا دیده می‌شود.
 
- آیا احتمال ابتلای همزمان به کرونا و آنفولانزا یا سرماخوردگی وجود دارد؟ بله
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *