بازگشت به زندگی ۶۵ محکوم به قصاص زیر سایه پرچم علی ابن موسی‌الرضا (ع)

7:31 - 07 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۱۷۱۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس شورا‌های حل اختلاف خراسان رضوی از اخذ رضایت در ۶۵ پرونده منتهی به قصاص با تلاش شعب «سفیران ضامن آهو» خبر داد و گفت: در سال گذشته موفق به کسب رتبه سوم کشوری در زمینه اخذ رضایت در پرونده‌های قصاص شدیم.
محمود رفسنجانی، معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورا‌های حل اختلاف خراسان رضوی در گفت‌وگو با میزان از اخذ رضایت در ۶۵ پرونده منتهی به قصاص با تلاش شعب «سفیران ضامن آهو» خبر داد و اظهار کرد: در سال گذشته شعب «سفیران ضامن آهو» با سه شعبه آغاز به‌کار کردند. این شعب متشکل از خادمان حرم امام رضا (ع) است که میزان تحصیلات این افراد، از لیسانس تا دکتراست. در سال جاری نیز سه شعبه دیگر به شعب «سفیران ضامن آهو» اضافه شده‌است و تصمیم ما بر این است که به‌نام امام رضا (ع) این شعب را به هشت شعبه ارتقاء دهیم.

رئیس شورا‌های حل اختلاف خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اگر از سراسر کشور در خصوص پرونده‌های قصاص نفس به ما مراجعه شود، موضوع را به شعب «سفیران ضامن آهو» ارجاع می‌دهیم و فعالیت این شعب صرفا محدود به حوزه قضایی استان خراسان رضوی نیست.

وی اظهار کرد: در این زمینه، مواردی از استان خراسان شمالی و تبریز داشته‌ایم که به شعب «سفیران ضامن آهو» ارجاع شده و اقدامات جهت انجام صلح و سازش و اخذ رضایت انجام شده‌است.
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *