«فرهنگ ایثار و شهادت» در رأس آموزه‌ها و ارزش‌های جامعه است

12:16 - 06 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۱۶۶۰
سرپرست وزارت آموزش و پرورش در آیین نواختن زنگ ملی ایثار و مقاومت، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت در رأس آموزه‌ها و ارزش‌های جامعه است و انتقال آن به نسل‌های بعد از مأموریت‌های آموزش و پرورش است.
-به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، صبح امروز، علیرضا کاظمی در آیین نواختن زنگ ملی ایثار و مقاومت که همزمان در سراسر کشور و با حضور معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و ایثارگران در «مدرسه شاهد مباشر» منطقه ۶تهران برگزار شد، اظهار کرد: بر ارواح طیبه شهدا و امام شهیدان درود می‌فرستیم و یاد همه شهدا، ایثارگران و رزمندگان را گرامی می‌داریم و یاد شهید لندی که اخیراً با نثار جان خود، خاطره «شهید فهمیده» را زنده کردند؛ گرامی می‌داریم و در برابر خانواده‌های معزز شهدا سرتعظیم فرود می‌آوریم.

کاظمی گفت: انتقال فرهنگ‌ها و ارزش‌ها به نسل بعد یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های نظام تعلیم و تربیت است.

وی تصریح کرد: فرهنگ ایثار و شهادت در رأس آموزه‌ها و ارزش‌های جامعه است و توسعه و تقویت فرهنگ ایثار و مقاومت، وظیفه آموزش و پرورش است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: نواختن زنگ ایثار و مقاومت، آغاز یک حرکت بزرگ است و ما امروز با امام و شهیدان پیمان می‌بندیم که از هیچ تلاشی دریغ نکرده و تمام سعی خود را در این مسیر به کار گیریم.

وی افزود: تشکل‌های دانش آموزی، اشاعه این فرهنگ را بالاترین وظیفه خود می‌دانند، همچنین در این مسیر، ظرفیت کتاب‌های درسی را باز بینی و جایگاه فرهنگ ایثار و شهادت را ارتقا وظرفیت جشنواره‌ها و اردوگاه‌ها را به این موضوع اختصاص خواهیم داد. وی اظهار کرد: اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت را به عنوان تکلیف آموزشی و پرورشی و انقلابی و ولایی تلقی می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم این نقش را به بهترین شکل ایفا کنیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش، ادامه داد: انشاالله بتوانیم ظرفیت‌های موجود را بازبینی کنیم و اثربخشی را به بهترین شکل انجام دهیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *