مهاجم خارجی از سر اجبار؛ چراغ سبز آجورلو به خاطر فرهاد؟

10:49 - 05 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۱۴۲۶
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
استقلالی‌ها برای تقویت تیم خود احتمالاً به دنبال جذب مهاجمان خارجی خواهند رفت.

استقلال در لیگ بیستم ۵ مهاجم در اختیار داشت؛ شیخ دیاباته، مهدی قایدی، ارسلان مطهری، آرمان رمضانی و سبحان خاقانی ترکیب خط آتش استقلال را تشکیل می‌دادند.

بعد از پایان لیگ، ۲ مهاجم از جمع آبی‌پوشان جدا شدند و استقلال توانست امین قاسمی‌نژاد را در این پست برای لیگ بیست و یکم به خدمت بگیرد. آرمان رمضانی معمولاً در نیمه دوم به کارگیری می‌‌شود و سبحان خاقانی هنوز برای کسب تجربه زمان بیشتری نیاز دارد.

از سوی دیگر استقلال باید در سه جبهه (لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا) به میدان برود. شیوع کرونا و مصدومیت در این شرایط هم مسئله عجیبی نیست. بنابراین کادرفنی استقلال نمی‌تواند ریسک کند.

نباید فراموش کرد که مجیدی به شرطی اجازه فروش مهدی قایدی را صادر کرد که دو مهاجم سطح بالا به جای وی جذب شود. با توجه به تقویم لیگ برتر مهاجمان تراز اول داخلی، تیم خود را انتخاب کرده‌اند. با این اوصاف مجیدی ناچار است به دنبال مهاجم خارجی برود.

از طرفی این ریسک وجود دارد که مهاجمان خارجی نتوانند خود را با  شرایط لیگ برتر ایران و استقلال منطبق کنند. همچنین نباید فراموش کرد انتقال پول به حساب بازیکنان خارجی برای باشگاه‌های ایرانی دشوار است. از سوی دیگر با توجه به شرایط ارزی هم نمی‌توان مهاجم گران قیمت خرید.

پیش از این شیمبا که در فولاد خوزستان و دیگر تیم‌های ایرانی سابقه بازی داشت مورد توجه آبی‌پوشان پایتخت قرار گرفت هرچند در نهایت با استقلالی‌ها به توافق نرسید و در خوزستان ماندگار شد. هرچند پریرا با شرایط لیگ ایران مطابقت زیادی دارد؛ اما سن بالای این بازیکن هم اشتیاق آبی‌پوشان را برای جذبش کاهش داده بود.

حالا گمانه‌زنی‌هایی مطرح شده است که استقلال با دو مهاجم برزیلی در حال مذاکره است. از آنجا که آجورلو به تازگی وارد استقلال شده، سعی کرده شرایط کاری را برای فرهاد مجیدی آسانتر  و از در تعامل با وی وارد شود. باید دید استقلال این بار می‌تواند مهاجم دلخواه خود را جذب کند؟



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *