اقدامات دولت برای زیارت اربعین حسینی

23:40 - 04 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۱۳۹۵
وزیر کشور در تبیین اقدامات دولت برای زیارت اربعین حسینی گفت: با همکاری وزارت راه، سازمان هواپیمایی و خطوط پرواز موفق به ساماندهی ۸۰ پرواز از ۱۸ فرودگاه کشور شدیم.

- احمد وحیدی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر در تبیین اقدامات دولت برای زیارت اربعین حسینی گفت: تا قبل از قضیه کرونا تا مرز ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر عشاق و زوار حضرت ابا عبدالله الحسین از اقصی نقاط کشور و کشور‌های دیگر از مرز‌های ایران در مراسم اربعین شرکت می‌کردند و چارچوب کار نیز توسط همه عزیزانی که در این راه خدمت می‌کردند مشخص و یک نظم و نسق روشنی پیدا کرده بود.

وی ادامه داد: بعد از قضیه کرونا، در سال گذشته دولت عراق اعلام کرد به دلیل شیوع کرونا از پذیرش زائر خارجی معذور است و ما از این فرصت بی نظیر بی بهره شدیم و نتوانستیم از آن استفاده کنیم.

وزیر کشور افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تلاش‌های زیادی صورت گرفت تا زمینه حضور زوار برای اربعین فراهم شود و عاشقان اهل بیت بتوانند در این مراسم حضور پیدا کنند که نهایتا با پیگیری‌های فراوان دولت ایران، طبق آخرین توافقی که با کشور عراق صورت گرفت اعلام شد ۶۰ هزار زائر عتبات عالیات از طریق مرز هوایی و به شرط تزریق دو دوز واکسن می‌توانند عازم این سفر شوند.

وزیر کشور تصریح کرد: با توجه به اینکه سفر از طریق مرز هوایی، هزینه بیشتری به زوار تحمیل می‌کرد مجددا با دولت عراق مذاکره و قرار شد بازگشت زائران اربعین حسینی از مرز‌های زمینی انجام شود.

وحیدی اظهار داشت: با همکاری وزارت راه، سازمان هواپیمایی و خطوط پرواز موفق به ساماندهی حدود ۸۰ پرواز از ۱۸ فرودگاه کشور شدیم که با توجه به گستردگی کار، تاخیر‌ها و گلایه‌هایی هم به وجود آمد.

وی در خصوص مشکل مسافران خط هوایی العراقیه هم اظهار داشت: العراقیه خارج از بحث اربعین و بدون در نظر گرفتن چارچوب ۶۰ هزار نفر، بلیت‌هایی را فروخته بود که در آن بلیت‌ها پیش بینی شده بود به مسافران این خط هوایی، در کشور عراق ویزا داده خواهد شد که دولت عراق این موضوع را نمی‌پذیرفت که نهایتا با تلاش‌های وزارت امور خارجه، ستاد اربعین و سفارت ایران در عراق، مشکل زائرانی که روادید نداشتند و از هواپیمایی العراقیه بلیت تهیه کرده بودند حل شد.

در حال تکمیل...



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *