آژانس بین‌المللی ‌انرژی اتمی: ایران اجازه داد تجهیزات نظارت سرویس شود

21:50 - 04 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۱۳۸۴
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که ایران اجازه داده تا تجهیزات رصد از تاریخ ۲۰ تا ۲۲ سپتامبر تحت سرویس قرار بگیرد.

–سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز در آخرین گزارش خود درخصوص راستی‌آزمایی و نظارت در ایران به کشور‌های عضو اعلام کرده است که ایران از روز‌های ۲۰ تا ۲۲ سپتامبر (۲۹ تا ۳۱ شهریور) به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه سرویس تجهیزات نظارت آژانس را داده و اجازه داده شده تا کارت ذخیره دوربین‌ها در همه‌ی مکان‌های ضروری در ایران به جز کارگاه ساخت تجهیزات سانتریفیوژ در مجمع تسا در کرج تعویض شود.

همچنین در این بیانیه آمده است که ایران به آژانس دسترسی به سایت کرج را برای نصب دوربین‌های نظارتی جدید یا اطمینان حاصل کردن از اینکه تولید قطعات سانتریفیوژ در این کارگاه از سر گرفته شده، نداده است.

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه تصمیم ایران در اجازه ندادن به آژانس برای دسترسی به کارگاه ساخت قطعات سانتریفیوژ تسای کرج را بر خلاف شرایط توافق شده در بیانیه مشترکی که روز ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) با محمد اسلامی، مدیر کل سازمان انرژی اتمی و معاون رئیس جمهور ایران حاصل شده است، دانست.

گروسی همچنین به تکرار این موضوع که تمامی فعالیت‌های اشاره شده آژانس در بیانیه مشترک برای تمامی تجهیزات تعریف شده آژانس و تاسیسات و مکان‌های ایران برای حفظ ادامه اطلاع (از برنامه هسته‌ای ایران) ضروری است، پرداخت. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *