ضرورت اصلاح در نظام توزیع سیمان/ آموزش و اطلاع‌رسانی بورس کالا مناسب نیست

9:30 - 05 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۱۳۶۴
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
کارشناس صنعت سیمان گفت: اطلاع‌رسانی روش خرید از بورس کالا یک کار جمعی است و نباید به این شکل باشد که فقط عده‌ای که آگاهی دارند خرید کنند همچنین باید نظام توزیع را تصحیح کنیم.

علی محمد بُد در گفت‎‌وگو با میزان، در خصوص ورود سیمان به بورس کالا، گفت: درزمینه بورس کالا به خوبی اطلاع‌رسانی و آموزش داده نشده است و برای مصرف‌کنندگان مشخص نیست که به چه صورت می‌توانند کد دریافت کنند همچنین گروهی که سیمان را تزریق می‌کردند و پوشش‌های مالیاتی مختلف داشتن تقاضا را کاهش دادند و کسانی که خریدار سیمان هستند می‌خواهند که قیمت سیمان کاهش پیدا کند و در نحو تقاضای سیمان مشکل‌داریم.

وی افزود: با توجه به اینکه مملکت حالت تورمی دارد و هزینه‌های تولید به‌شدت افزایش پیداکرده است باید بتوانیم با تعامل، قیمت پایه سیمان را حفظ کنیم.

کارشناس صنعت سیمان گفت: اطلاع‌رسانی روش خرید از بورس کالا یک کار جمعی است و نباید به این شکل باشد که فقط عده‌ای که آگاهی دارند خرید کنند همچنین باید نظام توزیع را تصحیح کنیم.

وی اظهار کرد: اگرچه دانش در بورس نسبت به گذشته افزایش پیداکرده، ولی هنوز هم ممکن است یک مصالح‌فروش آگاهی کامل را نداشته باشد.

کارشناس صنعت سیمان بیان کرد: حتی درزمینه عرضه از طریق بورس کالا از جانب کارگزاران نیز مشکل‌داریم، زیرا اگر میزان خرید سیمان مقدار کمی باشد کارگزاران نسبت به ارائه آن رغبتی نشان نمی‌دهند به‌عنوان‌مثال زمانی که شخصی برای خرید ماهی ۲۰ تن سیمان به کارگزاری مراجعه می‌کند به علت کارمزد پایین کارگزاران ترجیح می‌دهند در سهام معامله بزرگ‌تری انجام دهند بنابراین هم از جهت کارگزاران و هم از جهت اطلاع‌رسانی مشکل‌داریم که باید این دو به تعادل برسد.

بُد اذعان کرد: اگر در شرکت سیمانی مدیر فروش و قسمت فروش برای خریداران و مصرف‌کنندگان کد دریافت کرده و آن‌ها را راهنمایی کند که چگونه خرید خود را انجام دهند واسطه‌ها نیز حذف می‌شود و باوجوداین سیستم بازار سیاه و فرار مالیاتی نیز از بین رفته است . این کار باید تداوم داشته باشد تا در جامعه تثبیت شود.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *