پلمب دفتر مسافرتی متخلف در قم با ورود سازمان بازرسی در پی اخلال در نظم فرودگاه امام خمینی (ره)

10:53 - 04 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۱۱۳۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
در پی اخلال در نظم فرودگاه امام خمینی (ره) به خاطر تخلف یکی از شرکت‌های مسافرتی در شهر قم با اقدام سازمان بازرسی کل کشور دفتر این شرکت پلمب شد.
- عصر چهارشنبه تجمع حدود ۴۰۰ نفر در فرودگاه امام خمینی (ره) که فاقد بلیط قانونی بودند، موجب اخلال در نظم فرودگاه و تاخیر در کلیه پرواز‌ها شد. این افراد سیر تشریفات الزامی سامانه سماح و سازمان هواپیمایی کشوری را طی نکرده و صرفاً با معرفی نامه شرکت هواپیمایی العراقیه به صورت مانیفست (برگه پذیرش) که با پرداخت مبالغی بین ۷ الی ۸ میلیون و پانصد هزار تومان به یکی از شرکت‌های مسافرتی شهر قم، دریافت کرده بودند به فرودگاه مراجعه کردند.

در همین راستا؛ از طریق فرماندهی پلیس فرودگاه شرکت مسافرتی متخلف ارم گشت شناسایی و با هماهنگی معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور و پیگیری بازرسی‌کل استان قم از دادستان قم دفتر مسافرتی مذکور با دستور قضایی پلمب شد.

بر اساس این گزارش، بازرسان بازرسی امور راه و شهرسازی این سازمان در کنار نمایندگان کمیته ویژه نظارت و پیگیری تخلفات و جرائم مرتبط با عرضه بلیط هواپیما (سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان، سازمان صمت و اداره کل نظارت بر ایرلاین‌ها) بر فرآیند فروش بلیط سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی نظارت دارند. این کمیته از تاریخ ۳۱ شهریور با تشکیل گشت‌های بازرسی و مراجعه به شرکت‌های هواپیمایی، آژانس‌های عرضه کننده بلیط و سامانه‌های رزرو بلیط در سطح شهر تهران عملکرد شرکت‌های هواپیمایی در ارائه خدمات به مراجعین را رصد و پایش می‌کنند.
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *