آمادگی ایران برای گفت‌وگو‌هایی نتیجه‌محور با حفظ منافع و حقوق مردم

14:24 - 03 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۰۸۸۹
دسته بندی: سیاست
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران به‌رغم بدعهدی‌های آمریکا در موضوع برجام که از زمان دولت اوباما تا کنون ادامه داشته، و همچنین بی‌عملی اروپا، بر اساس اصول خود به دیپلماسی پایبند بوده و آماده گفت‌وگو‌هایی نتیجه‌محور است که منافع و حقوق مردم ایران را تأمین کند.

- حسین امیرعبداللهیان در ادامه دیدار‌ها و جلسات خود در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، شب گذشته در جمع گروهی از محققین، دانشگاهیان و نمایندگان ارشد اندیشکده‌های آمریکا حاضر شده و ضمن تشریح سیاست خارجی دولت جدید جمهوری اسلامی ایران، به پرسش‌های آنان در خصوص موضوعات مختلف از جمله سیاست خارجی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی و آینده توافق هسته‌ای پاسخ گفت.

وزیر امور خارجه در این نشست بر عزم دولت جدید جمهوری اسلامی برای اتخاذ یک سیاست خارجی مبتنی بر اولویت‌بخشی به همسایگان و کشور‌های آسیایی تأکید کرد و دیدگاه‌های ایران در خصوص موضوعات منطقه‌ای از جمله وضعیت افغانستان، سوریه، یمن، بحرین و دیگر مناطق را شرح داد.

وی همچنین تصریح کرد: هرچند دولت جدید به توسعه روابط با همسایگان و کشور‌های آسیایی اولویت داده است، اما در عین حال توازن را در سیاست خارجی خود حفظ خواهد کرد.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به‌رغم بدعهدی‌های آمریکا در موضوع برجام که از زمان دولت اوباما تا کنون ادامه داشته، و همچنین بی‌عملی اروپا، بر اساس اصول خود به دیپلماسی پایبند بوده و آماده گفت‌وگو‌هایی نتیجه‌محور است که منافع و حقوق مردم ایران را تأمین کند.

مسئله افغانستان از جمله موضوعاتی بود که در این نشست به صورت ویژه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و امیرعبداللهیان بار دیگر سیاست اصولی جمهوری اسلامی مبنی بر لزوم تشکیل یک دولت فراگیر در افغانستان و ممانعت از گسترش فعالیت‌های تروریستی در منطقه، تأکید کرد.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *