ادامه روند خرید تضمینی خرمای استعمران و استقبال نخلداران خوزستانی

14:07 - 03 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۰۸۳۸
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از ادامه روند موفق خرید تضمینی خرمای استعمران و استقبال نخلداران خوزستانی خبر داد.
- بنا به اعلام وزارت جهاد کشاورزی، اسماعیل قادر‌ی‌فر ضمن اشاره به ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی در خصوص خرید خرما استعمران گفت: خرید خرما با رعایت دقیق ابلاغیه مقام عالی وزارت و دستورالعمل فنی و اجرایی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، در راستای حمایت از نخلداران خوزستانی و وظایف حمایتی این سازمان تا ۳۰ مهر ماه سال جاری و با رعایت دقیق استاندارد‌های خرید و نگهداری این محصول ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به ادامه روند خرید خرمای استعمران در استان خوزستان تا پنج شنبه یکم مهر ماه ۱۴۰۰ گفت: از مجموع ۳ میلیون و ۵۷۸ هزار و ۸۹۸ کیلوگرم خرمای خریداری شده در ۷ مرکز خرید از نخلداران خوزستانی ۳۳.۰۶ درصد خرمای درجه یک، ۵۶.۵۱ درصد خرمای درجه ۲ و ۱۰.۴۳ درصد خرمای درجه ۳ بوده است.
 
قادری‌فر در ادامه تصریح کرد: این میزان خرما با ارزش ریالی ۲۸۹ میلیارد و ۴۰۲ میلیون و ۷۱۷ هزار و ۴۰۰ ریال از ۶۰۵ بهره‌بردار و نخلدار خوزستانی خریداری شده است.

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با بیان این که تعداد محموله‌های وارد شده به مراکز خرید در استان خوزستان تا پنج شنبه ۷۵۲محموله بوده است بیان کرد: از مجموع ۳میلیون و ۵۷۸ هزار و ۸۹۸ کیلوگرم خرمای خریداری شده در مراکز خرید یک میلیون و ۱۸۳هزار و ۱۰۶کیلوگرم خرمای درجه یک، ۲میلیون و ۲۲هزار و ۴۹۷ کیلوگرم خرمای درجه ۲ و ۳۷۳ هزار و ۲۹۲ کیلوگرم خرمای درجه ۳بوده است.

گفتنی است؛ روند خرید تضمینی خرمای استعمران در استان خوزستان که با استقبال بی‌سابقه نخلدارن مواجه شد تا ۳۰ مهر ماه سال جاری همچنان با جدیت ادامه خواهد داشت و سازمان مرکزی تعاون روستایی تمامی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خود را برای انجام این عملیات بزرگ و موفق برای حمایت از نخلداران خوزستانی به کار خواهد بست.
 
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *