رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آزادی ۱۷۵ زندانی آذربایجان غربی به مناسبت هفته دفاع مقدس

11:29 - 01 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۰۳۳۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از آزادی ۱۷۵ زندانی جرایم غیر عمد به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد.
- ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از آزادی ۱۷۵ زندانی جرایم غیر عمد به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در مراسم آزادی زندانیان که در زندان مرکزی ارومیه برگزار می‌شد در جمع خییرین و تعدادی از زندانیان با تبریک ایام ا... دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهداء اظهار کرد: دفاع جانانه مردم غیور ایران از میهن اسلامی همیشه در دفتر تاریخ ماندگار است و این آزادی و امنیت مرهون خون شهداء، جهاد، ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام است.

عتباتی، افزود: ما سر سفره شهداء نشسته ایم و باید شکر آن را به بهترین نحو ممکن بجا آوریم و بهترین شکر نیز خدمت رسانی صادقانه و بی منت به مردم است، خصوصاً خدمتی که در راه احقاق حق و اجرای عدالت باشد، پسندیده است و خصوصا در اصلاح و بازپروری و باز اجتماعی کردن مجرمین و بزهکارانی است که در داخل زندان‌ها محبوس هستند و برای نیل به این مهم باید حرفه آموزی، اشتغال و خانواده زندانیان مدنظر باشد.

وی در ادامه با اشاره به آزادی ۱۷۵ زندانی در یوم جاری در زندان‌های استان که ۸۵ نفر زندانیان زندان ارومیه بودند و آزاد شدند از خییرین ستاد دیه و تمامی کسانی که موجبات آزاد سازی زندایان جرایم غیر عمد و مالی را فراهم می‌آورند تشکر کرد و اقشار مردم را به مشارکت در این کار خیر و الهی دعوت نمود.

عتباتی، در پایان به موضوع پیشگیری از وقوع جرم در جامعه پرداخت و ارتقاء آموزش‌های فرهنگی و تربیتی را در جامعه یکی از موثرترین عوامل پیشگری از آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری دانست.

محمدی، مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان نیز به اولویت اصلی سازمان زندان‌ها اشاره کرد و گفت: یک از اولویت‌های اصلی سازمان زندان‌های استان رسیدگی به وضعیت زندانیان در همه ابعاد بویژه کاهش جمعیت کیفری است و این امر مورد توجه ویژه دستگاه قضایی نیز قرار گرفته است.

وی افزود: بازدید‌های اخیر دستگاه قضایی استان نقش موثری در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها داشته که این یک نهضت و جهاد بی سابقه بوده است و از این رو جای بسی تقدیر و تشکر دارد.

شایان ذکر است در پایان این مراسم حکم آزادی ۸۵ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد ومالی که به همت خیرین وستاد دیه ودستگاه قضایی استان محکومیت آن‌ها پرداخت شده بود توسط رئیس کل دادگستری استان و جمعی از مسئولین حاضر به آن‌ها داده شد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *