آئین تجلیل از معلمان و عوامل برنامه مدرسه تلویزیونی ایران

14:09 - 03 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۰۰۸۴
سرپرست وزارت آموزش و پرورش، درآئین تجلیل از معلمان و عوامل برنامه مدرسه تلویزیونی ایران تاکید کرد: در دوران کرونا، نخستین دستگاهی که به کمک آموزش و پرورش آمد، صداوسیمای جمهوری اسلامی بود که تمام قد به میدان آمد و با راه اندازی مدرسه تلویزیونی، در عرصه آموزش آرامش ایجاد کرد.

- طبق اعلام روابط عمومی سیما، سرپرست وزارت آموزش و پرورش در آئین تجلیل از معلمان و عوامل برنامه «مدرسه تلویزیونی ایران» گفت: در دوران کرونا، نخستین دستگاهی که به کمک آموزش و پرورش آمد، صداوسیمای جمهوری اسلامی بود که تمام قد به میدان آمد و با راه اندازی مدرسه تلویزیونی، در عرصه آموزش آرامش ایجاد کرد.

علیرضا کاظمی در این آئین که عصر گذشته سی ام شهریور در تالار فرهنگ تهران برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا، گفت: حدود دو سال است که شرایط سختی را پشت سر می‌گذاریم و در این مسیر، همکاران خوبی را از دست دادیم و جای بسیاری از معلمان و مجاهدان عرصه تعلیم و تربیت در کلاس‌های درس خالی است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در رویکرد‌های نوین آموزشی، «آموزش‌های تلویزیونی» و «آموزش‌های مجازی» جزیی از ارکان نظام تعلیم و تربیت خواهد بود و ما از تجربه حاصل شده در آموزش مجازی نهایت بهره مندی را خواهیم برد و در آینده هم برنامه ریزی متفاوتی در عرصه آموزش انجام خواهد گرفت.

وی کار معلمان تلویزیونی را فوق العاده توصیف و تصریح کرد: همکاران ما به پهنای کشور یک کارگاه بزرگ آموزشی را خلق کردند و یک فرصت بزرگ آموزشی را در اختیار دانش آموزان قرار دادند.

رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی هم در آئین تجلیل از معلمان و عوامل برنامه مدرسه تلویزیونی ایران تاکید کرد: «مدرسه تلویزیونی ایران» یک منبع یادگیری با کیفیت و قابل دسترسی به محتوای آموزشی استاندارد است و به نمایندگی از خانواده بزرگ آموزش و پرورش ازهمه عوامل و دست اندرکاران «مدرسه تلویزیونی ایران» تشکر می‌کنم.

معاون آموزش ابتدایی افزود: تلویزیون در دوران کرونا فرصتی را فراهم کرد تا آموزش‌های مجازی به نحو شایسته‌ای ارائه و ماندگار شود و دسترسی همه دانش آموزان به آموزش‌های با کیفیت، ارتقای آموزش‌ها و بهره مندی دانش آموزان از معلمان باتجربه و دسترسی دانش آموزان مناطق محروم به آموزش‌های با کیفیت از اهداف مدرسه تلویزیونی ایران است.

معاون آموزش ابتدایی، مدرسه تلویزیونی را یک منبع یادگیری با کیفیت برشمرد و افزود: آشنایی با برنامه‌های درسی از دیگر مزایای مدرسه تلویزیونی است، همچنین این مدرسه، فرصت بیشتری را برای برخورداری دانش آموزان، از آموزش‌های با کیفیت و استاندارد سازی تدریس دروس مختلف ایجاد و شرایطی را فراهم می‌کند تا دانش آموزان در مناطق محروم از تدریس با کیفیت برخوردار شوند.

وی گفت: اگر در دوران کرونا، مدرسه تلویزیونی راه اندازی نمی‌شد، خیلی از مشکلات آموزشی وجود داشت و دانش آموزان فرصت یافتند تا از طریق قاب تلویزیون از تدریس‌های با کیفیت، آزمایش‌های علمی و...، بهره‌مند شوند.

حکیم زاده از وجود ۳۸ عنوان درسی در دوره ابتدایی خبر داد و اظهار کرد: دوره‌های مهارتی و توانمندسازی نیز از جمله موضوعات برنامه مدرسه تلویزیونی بود، در شبکه قرآن نیز، بیش از ۲هزار و ۶۰۰برنامه پخش شد.

وی ادامه داد: در برنامه‌های تلویزیونی مدرسه ایران، هر چند ما تنها چهره ارائه دهندگان آموزش‌ها را مشاهده می‌کنیم، اما واقعیت این است که عواملی در نقش پشتیبانی عمل می‌کنند و عده‌ای نیز پشت دو ربین‌ها قرار دارند و بی وقفه تلاش می‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی خاطرنشان کرد: در مدرسه تلویزیونی همزمان با مدرسه آموزش‌هایی را برای دانش آموزانی که نیازمند تلاش بیشتر بودند، ارائه شده است.

علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش هم در آئین تجلیل از معلمان و عوامل برنامه مدرسه تلویزیونی ایران از پخش برنامه‌های آموزشی در قالب ۹۴ ماده درسی در «مدرسه تلویزیونی ایران» طی این مدت خبر داد.

کمرئی گفت: تنوع در تعداد عناوین درسی مقطع متوسطه، نیازمند برنامه ریزی دقیق بود که موفق شدیم در همان آغاز کار مدرسه تلویزیونی تعداد برنامه‌ها را تا ۲۲ برنامه افزایش دهیم و تقریبا تمام دروس نظری پوشش داده شد و صداوسیما با آموزش و پرورش به زبان مشترک رسیدند تا ۹۴ ماده درسی پوشش داده شود. در شاخه متوسطه اول و فنی و حرفه‌ای هم هزار و ۴۵۵ جلسه مهارتی برگزار شد.

کمرئی بیان کرد: ما در تمام مدت کرونا و شرایط سخت از معلمان مطالبه داشتیم و آن‌ها به صورت خودجوش آموزش را ادامه دادند اکنون نیز برای سال آینده برنامه ریزی‌های لازم را انجام داده ایم و به امید خدا از ۳ مهر در یک همکاری مؤثر نهادها، شاهد یک هم افزایی خواهیم بود.

گفتنی است سال تحصیلی جدید از روز شنبه سوم مهر با سه شعار «استمرار آموزش»، «ارتقای کیفیت» و «تضمین سلامت» آغاز خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *