حضور در مجمع عمومی سازمان ملل؛ فرصت خوبی برای نشان دادن استقلال‌طلبی ایران

7:00 - 31 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۹۸۶۲
دسته بندی: سیاست
کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به حضور وزیر امور خارجه در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: این نشست فرصت خیلی خوبی را فراهم می‌کند تا ما بتوانیم هم پیام استقلال‌طلبی خودمان را منتقل کنیم و هم از آن سناریو انزوایی که پیگیری می‌شود بتوانیم خودمان را رها کنیم.

مصطفی انتظاری در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به برگزاری نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل، اظهار داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب تا الان، ایران همیشه از هر ظرفیتی برای اینکه بخواهد از تعاملات بین المللی استفاده بیشتری کند، استفاده کرده است. یعنی اگر از همان سال‌های ابتدایی تا الان را بررسی کنید می‌بینید که همیشه وزرای امور خارجه و روسای جمهور ما، چه در اجلاس سازمان ملل و چه در سایر رویداد‌های بین‌المللی که فضایی برای گشایش دیپلماتیک وجود داشت، حضور داشتند و شرکت کردند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل اضافه کرد: دلیل آن هم این است که ما معتقدیم که پیام انقلاب ما پیام آن استقلال و آزادی که در انقلاب دادیم، از طریق این رویداد‌ها باید به گوش جهان برسد به خاطر اینکه آن فضای رسانه‌ای که وجود دارد در جهان غرب خیلی وقت‌ها این پیام را سانسور می‌کنند و ما از این فرصت استفاده می‌کنیم برای اینکه پیام خودمان را برسانیم.

وی در ادامه گفت: در دولت جدید نیز سفر آقای امیرعبداللهیان دوباره یک فرصتی را فراهم می‌کند تا این پیام منتقل شود. کشور‌های غربی به ویژه آمریکا تمام تلاششان را کردند و می‌کنند که ایران را یک کشور منزوی، کشوری که دچار مشکل است و کشوری که دچار بحران است، معرفی کنند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل اما حضور آقای امیرعبداللهیان و مذاکراتی که در حاشیه این اجلاس خواهد داشت، به ویژه کشور‌های مستقلی که یک چشمشان به موفقیت‌های ایران است تا ببینند که کشوری که نماد استقلال طلبی و مقابله با آمریکا است، در چه وضعیتی قرار دارد. این نشست فرصت خیلی خوبی را فراهم می‌کند تا ما بتوانیم هم پیام استقلال‌طلبی خودمان را منتقل کنیم و هم از آن سناریو انزوایی که پیگیری می‌شود بتوانیم خودمان را رها کنیم.

انتظاری در پایان تصریح کرد: من فکر می‌کنم در هفته‌های اخیر با توجه به اختلافاتی که در خود کشور‌های غربی رخ داده به ویژه بین فرانسه و آمریکا و انگلیس، آقای امیرعبداللهیان خیلی خوب می‌تواند از چنین فرصت‌هایی استفاده کند برای اینکه در مذاکراتی که دارد سعی کند نشان بدهد این وحدت رویه‌ای که کشور‌های اروپایی و آمریکایی تاحالا علیه ایران پیگیری می‌کردند به بن‌بست رسیده است و ایران می‌تواند با خیلی کشور‌ها فارغ از آن وابستگی‌شان به آمریکا رابطه داشته باشد.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *