رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پیروزی شکننده حزب «ترودو» در انتخابات کانادا

10:51 - 30 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۹۷۰۹
آخرین نتایج منتشر شده از انتخابات مجلس عوام کانادا از پیروزی حزب حاکم این کشور به ریاست جاستین ترودو حکایت دارد.

برآورد‌ها و نتایجی که از سوی رسانه‌های کانادا منتشر می‌شود حاکی از پیروزی حزب «جاستین ترودو»، نخست وزیر این کشور، در انتخابات مجلس عوام این کشور است.

به گزارش «نیویورک تایمز»، حزب لیبرال کانادا به ریاست «ترودو» در مسیر پیروزی در انتخابات قرار دارد و وی برای یک دور دیگر به عنوان نخست وزیر فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

«جاستین ترودو»، از سال ۲۰۱۵ در قدرت است و از سال ۲۰۱۹ با دولت اقلیت به کار خود ادامه داده است.

حزب «ترودو» پیشتاز انتخابات اخیر کاناداست، اما به نظر می‌رسد که از کسب اکثریت باز مانده و با دولت اقلیت به کار خود ادامه خواهد داد.

تصمیم برای برگزاری انتخابات زودهنگام در بحبوحه همه گیری ویروس کرونا صورت گرفته و نارضایتی رای دهندگان را در پی داشته است.

بر اساس گزارش شبکه‌های تلویزیونی «سی بی سی و سی تی وی»، حزب لیبرال «ترودو» اقلیت را در مجلس عوام این کشور در اختیار خواهد داشت.

«ترودو» ۲ سال پس از دومین دوره نخست وزیری خود با امید به کسب اکثریت در پارلمان در پی کاهش محبوبیت کابینه اش به موازات پیشرفت حزب «محافظه کار» رقیب، دست به برگزاری انتخابات زودهنگام زد.


در واقع وی اکنون دیگر برای دولت اکثریت با بیش از ۱۷۰ کرسی در پارلمان کانادا رقابت نمی‌کند، بلکه برای ادامه کار خود تلاش می‌کند.

علاوه بر این انتخابات سراسری ۲۰۲۱ کانادا به شدت تحت تاثیر موضوع گور‌های بی نشان در مدارس شبانه روزی کودکان بومی قرار گرفته است.

انتخاب «جاستین ترودو»، به عنوان نخست وزیر کانادا در سال ۲۰۱۵ اگرچه چشم اندازی را در مورد وضعیت بومیان ارائه کرد، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که کار برای اجرای ۲۰ وعده وی هنوز آغاز نشده است.

ضمن اینکه قانون بومیان به عنوان نژادپرستانه‌ ترین قانون تاریخ کانادا هنوز جایگزین نشده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *