روایت یک نماینده از سال سخت آموزش و پرورش

8:26 - 29 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۹۱۳۳
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت‌: کار آموزش و پرورش در سال آینده سخت و مضاعف است، کشاندن دانش آموزانی که برخی از عادات آنان تغییر کرده است به کلاس درس سخت است.
احمد حسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با میزان در مورد نحوه بازگشایی مدارس گفت: کار آموزش و پرورش در سال آینده سخت و مضاعف است، کشاندن دانش آموزانی که برخی از عادات آنان مثل سحرخیزی و زود خوابیدن تغییر کرده است به کلاس درس سخت است.
 
وی گفت: از سوی دیگر افت تحصیلی برخی از دانش آموزان در شرایط موجود موضوع مهمی است که برای سال تحصیلی آینده باید از مهمترین دغدغه‌های نظام آموزشی کشور و همچنین در راس برنامه ریزی‌ها  باشد.


وی ادامه داد: در طی دو سال آموزش مجازی آسیب‌های زیادی را نظام آموزشی کشور تجربه کرده است اگرچه آموزش مجازی نیز فرصت‌هایی در اختیار قرار داده است، اما آسیب‌هایی نیز داشته است.

نماینده مردم همدان گفت: دانش آموزانی که در دو سال گذشته بدون سواد مجازی وارد این فضا شدند آسیب‌های تربیتی و آموزشی را تجربه کردند.

فلاحی گفت: اگرچه که سرپرست آموزش و پرورش آبان ماه را زمان آغاز آموزش حضوری عنوان کرده است، اما برخی مناطق چنانچه گفته شده است این امکان را دارند که از اول مهر آموزش حضوری را آغاز کنند.

وی اظهار کرد: در کشور بیش از ۹۳ هزار کلاس داریم که هر یک کمتر از ۱۵ دانش آموز دارد و بیشتر این مدارس در مناطق محرومی قرار دارد که امکانات نرم افزاری و سخت افزاری برای دسترسی به آموزش مجازی را ندارند و این امکان را در اختیار ما قرار می‌دهد که بتوانیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آموزش حضوری داشته باشیم.

فلاحی گفت: با توجه به اینکه پایان پاندمی مشخص نیست، از این رو با واکسیناسیون فرهنگیان و والدین و بعد هم دانش آموزان باید دید چه میزان می‌توان از شیوع این بیماری جلوگیری کرد.

وی گفت: در برخی از مدارس که امکان آموزش در فضا‌های باز و وسیع وجود ندارد، می‌توان از سالن‌های ورزشی و محوطه‌های بازی که در نزدیکی آن‌ها وجود دارد برای آموزش حضوری بهره برد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *