نرخ بی ثباتی در استقلال شکست؛ ۵ مربی و ۵ مدیر تنها در ۳ فصل!

9:18 - 29 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۹۱۲۶
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
باشگاه استقلال در ۳ فصل اخیر تغییرات بسیاری داشته که منجر به ناکامی‌های زیادی شده است.

- باشگاه استقلال این روز‌ها در یکی از بحرانی‌ترین مقاطع تاریخ خود قرار گرفته و حال و روز خوشی ندارد. سرتاپای این باشگاه دعوا و اختلاف و کشمکش و بحران است و هیچ چیز و هیچ کس سرجای خود نیست. اوج بحران در جایی مشخص می‌شود که نگاهی به آمار مربیان و مدیران استقلال در ۳ سال اخیر بیندازیم؛ ۵ سرمربی و ۵ مدیر/سرپرست که باعث شده این باشگاه هیچ شباهتی به یک استقلال مدعی و باثبات نداشته باشد و از کسب عناوین دور بماند.

فصل ۹۸-۹۷ استقلال با یک مربی آلمانی آغاز کرد و وینفرد شفر که با قهرمانی جام حذفی محبوب قلب آبی‌ها شده بود این تیم را برای لیگ هجدهم آماده کرد. در این فصل که امیرحسین فتحی مدیرعامل آبی‌ها بود، شفر نتوانست موفقیت‌های فصل اول خود را تکرار کند و پس از ناکامی‌های پیاپی از جمع آبی‌ها جدا شد تا فرهاد مجیدی فصل را به پایان ببرد.

فصل ۹۹-۹۸ استقلال که یکی از عجیب‌ترین فصل‌های این باشگاه بود با یک ایتالیایی استارت خورد و آندرا استراماچونی روی نیمکت این تیم نشست. استراماچونی بر خلاف نتیجه‌های خوبی که گرفت در استقلال ماندنی نبود و جای خود را به فرهاد مجیدی داد. در این بین امیرحسین فتحی از سمت خود برکنار شد و خلیل زاده و فتح الله زاده برای مدتی کوتاه سرپرست استقلال شدند و پس از مدتی سرانجام احمد سعادتمند سکان هدایت باشگاه استقلال را برعهده گرفت. مجیدی که در اوج اختلاف با مدیریت باشگاه بود از هدایت استقلال کنار رفت و مجید نامجومطلق برای بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا آبی‌ها را هدایت کرد.

فصل ۱۴۰۰-۹۹ برای آبی‌ها از همان ابتدا با حواشی زیاد آغاز شد. احمد مددی ابتدا سرپرست و سپس مدیرعامل شد و محمود فکری تیم را برای لیگ بیست‌ویکم بست. در میانه راه فکری از سمت خود اخراج شد و باز هم فرهاد مجیدی به استقلال آمد. مجیدی و مددی دائم در اختلاف بودند و این دعوا‌ها استقلال را از مسیر اهداف خود دور کرد و نتیجه آن شد ناکامی در هر ۳ تورنمنت ممکن. در روز‌های اخیر و پس از شکست استقلال مقابل الهلال و عملکرد ضعیف در نقل و انتقالات، با فشار هواداران و پیشکسوتان سرانجام احمد مددی استعفا کرد تا ششمین مدیر آبی‌ها هم از این باشگاه جدا شده باشد و باز هم نامی جدید در مسند مدیریت استقلال ببینیم.

در ۳ فصل اخیر ۵ مربی شامل شفر، استراماچونی، نامجومطلق، فکری و مجیدی (۳ بار!) بر روی نیمکت آبی‌ها نشسته اند و ۵ مدیر/سرپرست شامل فتحی، خلیل‌زاده، فتح الله‌زاده، سعادتمند و مددی این باشگاه را هدایت کرده اند که نتیجه آن دقیقا یک واژه شده: هیچ!



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *