رئیس جمهور تاجیکستان: سفر آیت‌الله رئیسی به دوشنبه فصل نوینی از روابط دو کشور را رقم می‌زند

12:29 - 27 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۸۸۶۱
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس جمهور تاجیکستان با بیان اینکه گسترش همکاری‌ها با ایران در همه زمینه‌ها اعم از سیاسی، اقتصادی، تجاری، علمی و فرهنگی را ضروری می‌دانیم، گفت: سفر آیت‌الله رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران به دوشنبه، فصل نوینی از روابط دو کشور را رقم می‌زند.
- «امامعلی رحمان» در نشست خبری مشترک با رئیس جمهور کشورمان از ایران به عنوان کشور دوست و همزمان تاجیکستان نام برد و با اشاره به اشتراکات فراوان فرهنگی و دینی میان دو ملت ایران و تاجیکستان، بر توسعه و تعمیق هر چه بیشتر روابط تاکید کرد.

رئیس جمهور تاجیکستان بیان کرد: اسناد همکاری امضا شده در این سفر موجب توسعه بیش از پیش مناسبات دو کشور خواهد شد و امیدوارم دیدار‌ها و مذاکرات مقام‌های دو کشور و افزایش همکاری‌ها در آینده تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه گسترش همکاری‌ها با ایران در همه زمینه‌ها اعم از سیاسی، اقتصادی، تجاری، علمی و فرهنگی را ضروری می‌دانیم، گفت: سفر آیت‌الله رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران به دوشنبه، فصل نوینی از روابط دو کشور را رقم می‌زند.

امامعلی رحمان همچنین با اشاره به تحولات اخیر در کشور افغانستان، گفت: خواهان استقرار صلح و ثبات کامل در افغانستان هستیم. معتقدیم آرامش در افغانستان ضامن تامین امنیت منطقه است و تاسیس یک دولت فراگیر و همه شمول در افغانستان را عامل کلیدی برای استقرار صلح و ثبات پایدار در این کشور می‌دانیم.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *