رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رهایی ۳۹ محکوم به قصاص از چوبه دار با تلاش مرکز توسعه حل اختلاف و داوری استان فارس

9:31 - 26 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۸۵۵۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان فارس از رهایی ۳۹ محکوم به قصاص از چوبه دار با تلاش مرکز توسعه حل اختلاف و داوری این استان از ابتدای سال جاری خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی در گفتگو با میزان با بیان اینکه  از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۹ محکوم به قصاص از چوبه دار با تلاش مرکز توسعه حل اختلاف و داوری استان فارس رهایی یافتند گفت: برقراری صلح و سازش در پرونده‌های قضائی از اولویت‌های قضایی این استان محسوب می‌شود و خوشبختانه استان فارس در ۷ سال متوالی موفق به کسب رتبه برتر در زمینه صلح و سازش در پرونده‌های قتل شده است.

وی اظهار داشت: شورای حل اختلاف با بهره مندی از ظرفیت افراد توانمند و معتمدان و ریش سفیدان برای برقراری صلح و سازش و ترغیب هم نوعان به گذشت گام مهمی برداشته و آثار و ثمرات آن در جامعه مشهود می‌باشد.

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به وجود زمینه فرهنگ دینی اصلاح ذات البین در نقاط مختلف این استان  گفت: عفو، گذشت و بخشش یکی از تأکیدات و سفارشات دین و ائمه اطهار است که اعضای شعب صلحی شورا‌های استان فارس با تکیه بر مبانی قوی اسلامی و همچنین غنای فرهنگی مردم در گذشت و عفو موفق به ثبت میزان قابل توجهی از مصالحه در پرونده‌های مختلف ارجاع شده به شورا‌های حل اختلاف شده اند که بخش عمده‌ای از آن را پرونده‌های قتل تشکیل می‌دهند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *