سوء استفاده سیاسی اروپا از موضوع مهاجران و پناهندگان

0:45 - 15 مهر 1400
کد خبر: ۷۵۸۱۹۳
مقام‎های اروپایی به طور مداوم از حضور آوارگان در این قاره ابراز نگرانی کرده‎اند اما بسیاری این موضوع را سیاسی توصیف می‎کنند.

- بحران جاری در افغانستان در حال تغییر دادن سیاست‌های اروپایی است؛ در سراسر قاره اروپا، سران کشورها ترس از تکرار بحران پناهندگان مشابه سال ۲۰۱۵ را دارند؛ در آن سال بیش از یک میلیون نفر در اتحادیه اروپا به دنبال پناهندگی بودند.

به گزارش «واشنگتن پست»، «یلوا یوهانسون»، کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا، می‌گوید «ما درس‌های زیادی را در سال ۲۰۱۵ آموختیم تا شاهد بحران مهاجرت جدیدی در اتحادیه اروپا نباشیم.»

وی اظهار داشت «ما نباید منتظر بمانیم تا پناهجویان افغانستانی به مرز‌های خارجی ما برسند؛ ما باید خیلی زودتر در این رابطه اقدام کنیم.»

اما دقیقاً درس‌های آموخته شده در سال ۲۰۱۵ چیست؟ با گذشت حدود ۶ سال از آن سال، زمان آن فرا رسیده است که سران کشور‌های اروپایی اعتراف کنند که بحرانی که اغلب به آن اشاره می‌شود ساختگی و کاملاً با انگیزه‌های سیاسی همراه بوده است.

واقعیت این است که به طور کلی، پناهجویان و مهاجرانی که در سال ۲۰۱۵ وارد اروپا شده بودند، هرگز هیچ تهدیدی در زمینه تمدنی یا وجودی را متوجه اروپا نکرده بودند.

منتقدان همیشه ادعا می‌کنند که هجوم پناهندگان شامل تعدادی از اعضای داعش بود که خود را پناهجو نشان معرفی کرده و سپس حملات تروریستی ویرانگری را که اروپا در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ تجربه کرد و به ویژه حملات نوامبر ۲۰۱۵ به پاریس، که در آن ۱۳۰ نفر کشته شدند، انجام داده‎اند.

در عین حال، بدترین ترس‌های سال ۲۰۱۵ به دلیل به اصطلاح برخورد تمدن‎ها، هرگز در اروپا محقق نشد.

شیوه زندگی اروپایی‌‎ها، به هر معنا که باشد، هیچ وقت در معرض خطر نبوده است؛ در حقیقت بیشتر پناهندگان با زندگی در این قاره همگام شده‎اند.

مورد آلمان را در نظر بگیرید که بیشترین تعداد پناهجو را پذیرفته است؛ همانطور که «فیلیپ اولترمن»، خبرنگار گاردین گزارش داد سال گذشته بیش از ۱۰ هزار نفر از افرادی که از سال ۲۰۱۵ وارد این کشور شده‎اند زبان را به میزان مورد نیاز برای ثبت نام در یک دانشگاه آلمانی فرا گرفته‎اند.

همچنین بیش از ۵۰ درصد از ۱.۷ میلیون نفری که بین ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ تقاضای پناهندگی کرده‎اند کار می‌کنند و به دولت آلمان مالیات می‌پردازند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *