سیدصالحی: استقلال نباید از الهلال غول می‌ساخت/ آبی‌پوشان خودباوری نداشتند

9:43 - 28 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۷۸۶۰
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: به نظرم اگر بازیکنان استقلال به خودباوری می‌رسیدند و از الهلال غول نمی‌ساختند، بازی را می‌بردند.

سیدمهدی سیدصالحی در گفت‌و‌گو با میزان، در رابطه با عملکرد تیم فوتبال استقلال مقابل الهلال عربستان در لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: استقلال برای مرحله دوم لیگ قهرمانان آسیا باید هدفدار اقدام می‌کرد، اما یکسری حواشی و مشکلات در مدیریت و یارگیری به وجود آمده بود که شرایط تیم را نامساعد کرد.

وی با اشاره به اینکه تفکرات مجیدی این بود که توپ در اختیار الهلال باشد گفت: سرمربی استقلال از ترکیب ۳.۴.۲.۱ استفاده کرده بود. شاید بهتر بود ترکیب تیم را ۴.۱.۴.۱ می‌چید. چون مجیدی چند وقت است با این ترکیب کار می‌کند و باید بازیکن‌هایی را می‌آورد که با این ترکیب آشنا باشند. در نیمه اول استقلالی‌ها تحرک و جا به جایی زیادی نداشتند و عقب بازی می‌کردند. وقتی عقب بازی می‌کنیم متاسفانه سخت‌گیری لازم صورت نمی‌گیرد و باعث می‌شود حریف درون دروازه بیاید.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال با مقایسه حضور استقلال در دور اول و دوم لیگ قهرمانان آسیا گفت: در دور اول آسیایی هم استقلال در دفاع مشکل داشت، اما در عوض فاز هافبک و حمله بهتری داشت. فرشید اسماعیلی، مهدی قائدی و شیخ دیابته جور دفاع ضعیف را می‌کشیدند. استقلال این بازیکنان را از دست داده و بازیکنان جدیدی که گرفته هم به دلیل برگزار نشدن اردو و بازی‌های تدارکاتی فرصت هماهنگی با هم را نداشتند.

سیدصالحی با اشاره به اینکه استقلال چند موقعیت‌ در زمین حریف ایجاد کرد افزود: در دقایقی از بازی الهلال را تحت فشار قرار دادیم که دفاع حریف به اشتباه افتاد. اما در نیمه دوم الهلال تغییر تاکتیک داد و نسبت به نیمه نخست که از بالا فشار می‌آورد، در قوس زمین استقلال دفاع کرد و اجازه داد بازیکنان ما بالا قرار گیرند. در ادامه بچه‌ها احساسی کار کردند و هنگام پرتاب اوت در صحنه گل بازیکنان روی تیم حریف فشار کافی نیاوردند و استقلال گل دوم را هم خورد. اگر بازیکنان استقلال به خودباوری می‌رسیدند می‌بردند چون الهلال تیمی نبود که نشود بر آن غلبه کرد. مشکل استقلال این بود که از الهلال غول ساخته بودند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه پیروزی، برنامه‌ریزی و سخت‌کوشی می‌خواهد خاطرنشان کرد: آبی‌پوشان در شرایطی مقابل الهلال قرار گرفتند که حریف ۲ ماه در اردو بود و بازیکن‌های مورد نظرش هم جذب شده بود. وقتی هیچ برنامه‌ریزی نداشتیم و همه می‌دانستند که استقلال روی کاغذ بازنده است چه انتظاری می‌توان از تیم داشت؟! از ضعف مدیریت باشگاه تا به پایین همه مقصر این ناکامی‌اند. این باخت به دلیل ضعف مدیریت، مشکلات مالی، نقل‌و‌انتقالاتی و دیر اضافه شدن بازیکن‌ها، نداشتن اردو و سایر مشکلات که همه می‌دانند صورت گرفت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *