رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

چالش‌های پیش روی ترودو در انتخابات زودهنگام کانادا

12:29 - 23 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۷۸۱۱
وضعیت کابینه آتی کانادا به دلیل مشکلات متعدد این کشور در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.
- «جاستین ترودو»، نخست وزیر کانادا در حالی به انتخابات پارلمانی زودهنگام نزدیک می‌شود که چالش‌های متعددی پیش روی خود دارد؛ مهم‌ترین این چالش‎ها، موضوع بومیان در این کشور است.
 
به گزارش «ایندین کانتری تودی»، تنها ۶ روز تا برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام کانادا وجود دارد؛ «ترودو» که تاکنون دو بار در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ پیروز این انتخابات بود، در انتخابات پیش رو با شرایط دشواری مواجه است.
 
نخست وزیر جوان کانادا در آغاز کار خود از حمایت بالایی برخوردار بود که مهم‌ترین دلیلش قانونی شدن «ماری جوآنا» در این کشور بود.
 
«ترودو» ۲ سال پس از دومین دوره نخست وزیری خود با امید به کسب اکثریت در پارلمان در پی کاهش محبوبیت کابینه اش به موازات پیشرفت حزب «محافظه کار» رقیب، دست به برگزاری انتخابات زودهنگام زد.
 
در واقع وی اکنون دیگر برای دولت اکثریت با بیش از ۱۷۰ کرسی در پارلمان کانادا رقابت نمی‌کند، بلکه برای ادامه کار خود تلاش می‌کند.
 
چالش‌های پیش روی ترودو در انتخابات پارلمانی ۲۰ سپتامبر
 
- عصبانیت از ترودو و حزب متبوعش به دلیل برگزاری انتخابات زودهنگام در میانه شیوع کرونا
- عدم همدردی و توجه کافی وی به خانواده‌ها و دوستان نظامیان کشته شده در ۲۰ سال جنگ افغانستان در پایان جنگ آمریکا و متحدانش علیه افغانستان
- تغییرات آب و هوایی در بسیاری از مناطق کانادا که آتش سوزی‌های درازمدت و طوفان‌های گرمسیری را در پی داشت.
- کشف گور‌های دسته جمعی در مدارس شبانه روزی کودکان بومی
شاید بتوان تصمیم گیرنده نهایی در ادامه یا پایان کار «ترودو» را مردم بومی کانادا دانست؛ زیرا رابطه او با مردمان بومی رو به زوال است.
 
منتقدان، «جاستین ترودو» را به سوءرفتار با دادستان کل بومی و بی توجهی در موضوع بحران مفقود شدن و قتل زنان بومی متهم می‌کنند.
 
انتخابات پارلمانی پیش رو در کانادا رقابتی است که آینده حکمرانی کانادا را بین دو گزینه دولت اکثریت و تقسیم قدرت بین چند حزب ترسیم می‌کند؛ حتی یک کرسی در این انتخابات می‌تواند بین کابینه یکدست و تقسیم قدرت تاثیرگذار باشد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *