رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تاکید رییس کل دادگستری استان مازندران بر لزوم توجه به کیفیت و اتقان آرا

16:44 - 22 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۷۵۳۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان مازندران با تاکید براهمیت اتقان آرا و دقت وسرعت در رسیدگی اظهار داشت: با انجام وظایف قانونی، هم ورودی پرونده به دادگاه‌های تجدیدنظر کاهش می‌یابد وهم مردم رضایت بیشتری خواهند داشت.

- حجت الاسلام والمسلمین اکبری ضمن بازدید از دادگستری و دادسرای شهر‌های چمستان، نور و نوشهر در جلسه‌ای با حضور معاونین دادگستری کل، روسا، دادستان‌ها و قضات محاکم و دادسرای حوزه‌های قضایی این شهرستان گفت: درسال گذشته دادگستری استان مازندران با تلاش و پشتکار همکاران قضایی و اداری توانست رتبه چهارم کشوری را در بین دادگستری‌های کشور کسب نماید و چشم انداز ما در سال جاری این است با عدالت گستری وکسب رضایت مردم به جایگاه بهتری برسیم.

وی با تاکید بر تقویت تکریم مراجعان دستگاه قضایی خاطرنشان کرد: کارکنان دستگاه قضایی باید بگونه‌ای با مراجعان رفتار کنند که غم و اندوه مراجعه کننده بعد از مراجعه به دادگستری کم و از بین برود و در مسیر خدمتگزاری، بی منت وبی هیچ چشم داشتی به مردم خدمت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری افزود: عزیز داشتن مردم و رفتار مناسب توام با کرامت با مراجعان وظیفه همه ماست و نباید کوتاهی‌ای دراین زمینه داشته باشیم.

رئیس کل دادگستری استان مازندران با تاکید براهمیت اتقان آرا و دقت وسرعت در رسیدگی اظهار داشت: با انجام وظایف قانونی دراسرع وقت، دقت درآرا، توجه به مستندات و صدور آرا با کیفیت، هم ورودی پرونده به دادگاه‌های تجدیدنظر کاهش می‌یابد وهم مردم رضایت بیشتری خواهند داشت.

وی افزود: اگر آرا در مرحله بدوی، مستدل، مستند و موجه و مطابق با مستندات صادر شود شاخص تایید آرا در مرحله تجدیدنظر و دیوانعالی کشور بالاتر می‌رود و رضایت نسبی مراجعان را در پی خواهد داشت.

رییس کل دادگستری استان مازندران با بیان اینکه تلاش همکاران ما در مجموعه دستگاه قضایی بر اعمال نظارت‌ها به صورت مستمر، کارشناسی شده، هدفمند و میدانی است اظهار کرد: هدف این است که تا هیچ حقی از مردم ضایع نشود و علت اطاله دادرسی اعم ازبین بخشی و بین سازمانی و برون سازمانی برطرف شود.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری بابیان اینکه شاغلین دردستگاه قضایی بیشتر از سازمان‌های دیگر مورد ارزیابی مردم قرار می‌گیرند بر تزکیه نفس کارکنان، مجاهدت دربرابر شیاطین، حسن خلق ومدارا با مراجعان تاکید کرد.

در پایان این جلسه هریک از قضات نظرات و پیشنهادات خود را حول محور جلسه مطرح نمودند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *