ممنوعیت واردات، ترخیص و ثبت شناور‌های صیادی فایبرگلاس

12:34 - 22 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۷۵۰۸
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس سازمان صنعت معدن وتجارت هرمزگان با تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت کارخانجات کشتی سازی در این استان گفت: واردات شناور‌های فایبر گلاس و تجهیزات فراساحلی که توانایی ساخت آن در کشور وجود دارد، ممنوع است.
- بنا به اعلام شاتا، خلیل قاسمی با تاکید بر اینکه استان هرمزگان در زمینه‌های ساخت و تعمیر شناور‌ها و دیگر صنایع مرتبط حرف نخست را می‌زند، در خصوص واردات شناور‌های فایبر گلاس گفت: با توجه به ظرفیت‌های تولیدی در استان واردات شناور‌های فایبر گلاس تا ظرفیت ۱۰۰ هزار تن (DWT) و تجهیزات فراساحلی که توانایی ساخت آن در استان و کشور وجود دارد، ممنوع است.

قاسمی ممنوعیت این واردات این نوع شناور را رونق بخشی به این صنعت در استان دانست و بیان داشت: این ممنوعیت موجب گسترش کار در این زمینه خواهد شد.

رئیس سازمان صمت استان هرمزگان افزود: درحال حاضر ۴۷ واحد شناورسازی در زمینه ساخت و تعمیر انواع کشتی‌های فلزی و فایبرگلاس در استان فعالیت دارند که این واحد‌های شناورسازی برای بیش از پنج هزار نفر در هرمزگان شغل ایجاد کرده است.

وی در پایان تصریح کرد: استفاده حداکثری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کارخانجات کشتی سازی در استان الزامی بوده و واردات کلیه شناور‌ها و سکو‌های دریایی طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، ممنوع است.
 
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *