نبرد نابرابر آبی‌های تهران و ریاض؛ تلاش شاگردان مجیدی برای آبروداری دوباره در آسیا

0:45 - 22 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۷۱۵۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
استقلال و الهلال امروز در دیداری فوق حساس در مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم خواهند رفت.

تیم فوتبال استقلال ایران امشب در دیداری بزرگ و حساس در چارچوب مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الهلال عربستان خواهد رفت. دو تیم پرافتخار آسیا برای رسیدن به جمع ۸ تیم برتر قاره کهن رقابتی نفس گیر خواهند داشت.

آشنایی با الهلال

الهلال عربستان در تاریخ ۱۶ اکتبر ۱۹۵۷ (۶۳ سال پیش) در شهر ریاض پایتخت عربستان پایه گذاری شد. این باشگاه با ۶۲ جام قهرمانی پرافتخارترین باشگاه ورزشی کشور عربستان می‌باشد. همچنین آنها با ۳ قهرمانی و ۴ نایب قهرمانی پرافتخارترین تیم آسیا هستند و لقب این تیم زعیم آسیا (رئیس آسیا) است.

این تیم آبی‌پوش همواره رقیب سرسختی برای تیم‌های ایرانی بوده و بار‌ها به مصاف نمایندگان کشور ما رفته است و تیمی آشنا به حساب می‌آید. در ترکیب فعلی تیم ملی عربستان سعودی ۹ بازیکن از باشگاه الهلال حضور دارند که این بیشترین نماینده در بین باشگاه‌های عربستانی است.

 

استقلال - الهلال /////

ستاره‌های الهلال

الهلال عربستان از ۷ بازیکن خارجی در ترکیب خود بهره می‌برد که البته با توجه به قوانین AFC فقط امکان بهره گیری از ۴ لژیونر در لیگ قهرمانان آسیا وجود دارد. متئوس پریرا (برزیل) موسی مارگا (مالی) بافتیمبی گومیس (فرانسه) و جانگ هیون‌سو (کره جنوبی) در لیست آسیایی این تیم دیده می‌شوند. پریرا برزیلی به تازگی از وست برومویچ (تیم حاضر در لیگ برتر انگلیس) راهی الهلال شده و موسی مارگا (زوج مهدی طارمی در پورتو) هم این تابستان به الهلال پیوسته است. لوسیانو ویتو، آندره کاریو و گوستاوو کوئیلار سایر لژیونر‌های تیم آبی پوش ریاض هستند که البته این تیم را در آسیا همراهی نمی‌کنند.

 

استقلال - الهلال /////

سرمربیان دو تیم

فرهاد مجیدی ۴۵ ساله برای سومین بار سرمربی استقلال شده و با مشکلات زیادی قدم به این میدان می‌گذارد. او سابقه بازی مقابل الهلال و گلزنی به این تیم را در کارنامه دارد.

لئوناردو ژاردیم مربی ۴۷ ساله اکوادوری که سابقه هدایت موناکو، اسپورتینگ لیسبون، المپیاکوس و براگا را در کارنامه دارد و جزو مربیان خوب فوتبال اروپا به حساب می‌آمد تابستان امسال جانشین روجریو میکاله برزیلی شد.

 

استقلال - الهلال /////

ارزش اقتصادی دو تیم

باشگاه الهلال عربستان در سایت معتبر ترنسفر مارکت بیش از ۶۱ میلیون یورو ارزش گذاری شده است و متئوس پریرا با ۱۵ میلیون یورو گرانترین بازیکن این تیم است. در سوی دیگر میدان، استقلال ۱۰ میلیون یورو می‌ارزد و از این حیث اختلاف فاحشی بین دو باشگاه وجود دارد. ارسلان مطهری با ۹۰۰ هزار یورو گرانترین بازیکن استقلال است.

سوابق تقابل‌های رو در رو

استقلال و الهلال تاکنون ۱۱ بار به مصاف هم رفته اند. استقلال ۵ برد و الهلال ۴ برد کسب کرده است و ۲ بازی با تساوی در ۱۲۰ دقیقه به پنالتی کشیده شده و هر ۲ بار با برتری تیم عربستانی به پایان رسیده است. استقلال ۱۱ بار به الهلال گل زده و ۱۰ بار از این تیم گل خورده است.

یکی از مهم‌ترین نبرد‌های دو تیم به فینال جام باشگاه‌های آسیا ۱۹۹۱ برمی گردد. شاگردان مرحوم پورحیدری در دیدار فینال مقابل تیم عربستانی به تساوی یک بر یک رسیدند و در ضربات پنالتی قافیه را باختند و نایب قهرمان آسیا شدند.

آخرین دیدارهای دو تیم به لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ مربوط می‌شود که استقلال در دو بازی رفت و برگشت گروهی با هدایت وینفرد شفر آلمانی مقابل الهلال قرار گرفت.

بازی رفت: ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ | استقلال ۲ – یک الهلال | گلزنان: علی کریمی و پژمان منتظری

بازی برگشت: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | الهلال یک – صفر استقلال | گلزن: سباستین جووینکو

استقلال - الهلال /////

پرافتخارترین‌های آسیا

استقلال و الهلال جزو ۳ باشگاه پرافتخار آسیا هستند. ۳ تیم تیم پرافتخار آسیا به شرح زیر هستند:

۱. الهلال عربستان ۳ قهرمانی و ۴ نایب قهرمانی

۲. پوهانگ استیلرز کره جنوبی ۳ قهرمانی

۳. استقلال ایران ۲ قهرمانی و ۲ نایب قهرمانی

ورزشگاه

دیدار استقلال – الهلال در ورزشگاه زعبیل دبی برگزار خواهد شد. این ورزشگاه متعلق به باشگاه الوصل امارات است و گنجایش ۸۵۰۰ هزار هوادار را دارد، اما در بازی فردا کاملا خالی خواهد بود!

استقلال - الهلال /////

داور

ما نینگ داور ۴۲ ساله چینی که به تازگی دیدار عراق – ایران را سوت زد، قاضی این نبرد حساس خواهد بود.

استقلال - الهلال /////

فرم دو تیم

استقلال پس از پایان لیگ بیستم خلیج فارس، در نیمه نهایی و فینال جام حذفی به مصاف گل گهر و فولاد رفت که البته بی ثمر بود و نتوانست به جام دست یابد. آبی‌ها از ۱۷ مرداد تاکنون بازی رسمی نداشته اند و در این مدت تنها با امید‌های استقلال و تیم دسته دومی رجیونال امارات رفته است.

استقلال - الهلال /////

الهلال در لیگ حرفه‌ای عربستان که به تازگی آغاز شده ۳ بازی برگزار کرده و با ۲ برد و یک تساوی فرم خوبی دارد. آن‌ها در آخرین بازی خود ۵ شهریور ۱۴۰۰ به تیم الباطن به تساوی بدون گل رسیده اند.

استقلال - الهلال /////

مسیر دو تیم

استقلال در گروه C رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ با ۳ برد، ۲ تساوی و یک شکست، ۱۱ امتیازی شد و به عنوان صدرنشین راهی دور حذفی شد.

الهلال در گروه A رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ با ۳ برد، یک تساوی و ۲ شکست، با ۱۰ امتیاز در گروهش دوم شد و به دور حذفی رسید.

استقلال - الهلال /////

فکت ها و نکات جالب

*استقلال با ۱۴ گل زده در دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا به همراه پرسپولیس برترین خط حمله‌های غرب آسیا را در اختیار دارند.

*استقلال در دور گروهی ۸ گل و الهلال ۹ گل دریافت کرده اند و وضعیت مشابهی در خط دفاع دارند.

*آخرین گلزنان استقلال و الهلال در نبرد‌های رو در رو در این تیم‌ها حضور ندارند. علی کریمی و پژمان منتظری از استقلال و سباستین جووینکو از الهلال جدا شده‌اند.

*استقلال با ۴ فینال و الهلال با ۷ فینال آسیایی رکورددار حضور در دیدار پایانی لیگ قهرمانان آسیا بین تمام باشگاه‌های آسیایی هستند.

*دیدار استقلال - الهلال به دلیل حساسیت و پرافتخار بودن دو تیم به دربی آسیا مشهور است.

اطلاعات دقیق بازی

استقلال - الهلال | یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان آسیا | دوشنبه ۲۲ شهریور | ساعت ۲۱:۳۰ | ورزشگاه زعبیل دبی



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *