رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سرعت غیر مجاز عامل ۲۶ درصد از تصادفات بزرگراهی

12:24 - 21 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۷۰۷۵
رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ: در بزرگراه‌هایی که تابلوی سرعت ندارند حداکثر سرعت ۱۰۰ کیلومتر است و حداکثر سرعت در در مسیر‌های شمال به جنوب شهر تهران هم ۸۰ کیلومتر است.
- به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ احسان مومنی در خصوص تاثیر سرعت در تصادفات و عدد سرعت در محل‌های مختلف توضیح داد.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: یکی از تخلفاتی که نقش مستقیم در تصادفات و حوادث رانندگی دارد و باعث تشدید تصادفات و جراحات می‌شود سرعت غیر مجاز وسایط نقلیه است.

وی ادامه داد: رانندگان زمانی را که در یک ترافیک سنگین باقی مانده و حرکت می‌کنند به محض رها شدن از آن ترافیک و وارد شدن به محور بزرگراهی که دارای یک ترافیک روان هست، قصد سرعت زیاد دارند و می‌خواهند سریع‌تر برسند.

مومنی گفت: این رانندگان به جهت جبران زمان تلف شده در ترافیک، با این طرز تفکر، عجله و شتاب و سرعت غیر مجاز باعث تصادفات، واژگونی و حوادث ناگوار می‌گردند.

وی افزود: ۲۶ درصد از علل وقوع تصادفات در معابر بزرگراهی مربوط به سرعت غیر مجاز وسایل نقلیه می‌باشد.

وی اشاره کرد: در محور‌های بزرگراهی که دارای تابلوی راهنمایی و رانندگی و تابلوی محدودیت سرعت هست بر اساس تابلو حکم می‌کند و رانندگان مکلف هستند که از ان تابلو تبعیت کرده و سرعت خود را بر اساس آن تابلو تنظیم نمایند.
 
بیشتر بخوانید:
تصادف شدید پراید با کامیون در بزرگراه یاسینی

بیان داشت: در معابر بزرگراهی که فاقد تابلوی سرعت هست حداکثر سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌باشد.

وی افزود: با توجه به شهر تهران که دارای شیب می‌باشد محور‌های بزرگراهیی که در مسیر‌های شمال به جنوب است مثل بزرگراه شهید چمران، بزرگراه امام علی ع، بزرگراه شهید یاسینی حداکثر سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت می‌باشد.

مومنی گفت: سرعت در معابر و خیابان‌های اصلی حداقل ۶۰ کیلومتر و در خیابان‌های فرعی حداکثر ۵۰ کیلومتر و سرعت در تقاطع‌ها و میادین حداکثر ۳۰ کیلومتر بر ساعت می‌باشد.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: برابر ماده ۱۲۹ و ۱۳۰ آیبن نامه راهنمایی و رانندگی، رانندگان مکلفند در هنگام رانندگی در سطح معابر با سرعت مطمئنه و سرعت مجاز حرکت کنند به گونه‌ای که در صورت وقوع حادثه و اتفاق پیش بینی نشده بتوانند براحتی وسیله نقلیه خود را متوقف نمایند و از وقوع حوادث ناگوار جلوگیری نمایند.
 

برچسب ها: پلیس راهور تصادف

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *