رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

محاسبه حقوق بشری!

8:48 - 21 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۷۰۴۹
حسام الدین برومند در سرمقاله روزنامه حمایت نوشت: کار جهادی و خدمت شبانه روزی به مردم، دشمن را عصبانی خواهد کرد و حریف برای تحت الشعاع قراردادن این فضا، هجمه‌های به اصطلاح حقوق بشری خواهد کرد و به دنبال امتیازگیری‌ها خواهد بود، اما نمی‌تواند به ایران اسلامی فشار بیاورد.

_ حسام الدین برومند در سرمقاله روزنامه حمایت نوشت: شواهد و قرائن نشان می‌دهد سناریوی غرب علیه ایران در دوره دولت سیزدهم، تمرکز بر مسایل و موضوعات حقوق بشری خواهد بود. از هفته‌های قبل هم که دولت سیزدهم رسما آغاز بکار کرد؛ هجمه حقوق بشری را به بهانه‌های واهی آغاز کردند. به عنوان نمونه هر چند مذاکرات وین متوقف شده بود، ولی پیوست عملیات روانی و رسانه‌ای دشمن علیه دولت سیزدهم در حال اجراست و رسانه‌های معاند و‌ضدانقلاب موضوع عدم دعوت رییس جمهوری ایران به سازمان ملل را پیش کشیدند و آن را پمپاژ کردند.

ناگفته پیداست که تحرکات و سناریوسازی‌های نظام سلطه علیه ایران اسلامی با دست فرمان به اصطلاح حقوق بشری، مسئله جدیدی نیست و در چهار دهه گذشته با رنگ و لعاب فراوان به آن پرداخته اند. اما سوالی که به میان می‌آید این است که در شرایط کنونی، هدف دشمن از هجمه‌های حقوق بشری بر ضد ایران اسلامی چیست؟

یکم. دشمن تلاش می‌کند تا از ادعا‌های کلیشه‌ای حقوق بشری خود علیه ما به عنوان اهرم و حربه‌ای برای امتیازگیری در مذاکرات بهره ببرد. امید و محاسبه دشمن به شروع مجدد مذاکرات وین، حریف را مصمم کرده تا با تمرکز بر مسایل حقوق بشری برای خود به اصطلاح موقعیت خلق کند. اجرای راهبرد و دکترین ما مبنی بر «تعهد در برابر تعهد»، «همکاری در برابر همکاری» و «تهدید در برابر تهدید»، می‌تواند نقشه دشمن را نقش بر آب کند و خواب حریف در امتیازگیری و تحمیل توافق ثانوی در ضمیمه برجام را آشفته نماید.

ضمن اینکه ایران اسلامی در یک برنامه و اراده دقیق و عمیق باید رویکرد تهاجمی در عرصه حقوق بشری داشته باشد. در شرایط فعلی این مساله که آمریکایی‌ها باید پاسخگوی جنایات خود در بیست سال گذشته در افعانستان باشند، باید مورد پیگیری قرار بگیرد و این باید در تراز یک خواسته و مطالبه جهانی برزمین نماند؛ بنابراین تحرک هوشمندانه وزارت خارجه می‌تواند تهدید و هجمه حقوق بشری را به فرصت و موقعیتی برای دست برتر ایران تبدیل کند.

دوم. از سوی دیگر؛ هدف دشمن از تمرکز بر مسایل حقوق بشری علیه ما و دولت مردمی جدید این است که با طرح ادعاها، عملیات رسانه ای، پمپاژ دروغ، و خلق حواشی‌های کاذب و انحرافی بر روی افکار عمومی تاثیر بگذارد و در این میان از موضوع واکسن و دارو تا برخورد با سارقان و سلب کنندگان امنیت و اجرای مجازات‌های اسلامی را بهانه می‌کنند و داستان می‌آفرینند!

اما مدعیان حقوق بشر برای تصویرسازی ضد حقوق بشری و حقوق شهروندی از دولت سیزدهم دچار خطای در محاسبه اند، چرا؟ چون این دولت از همین ابتدا تلاش کرده در میدان عمل- و نه وعده- ازمشکلات مردم گره گشایی کند و حقوق بشر و حقوق شهروندی واقعی، چیزی جز رسیدن به درد مردم و تامین و تضمین حقوق و آزادی‌های مشروع آن‌ها نیست.

از قضا، عصبانیت دشمن از این است که خط خدمت بدون منت به مردم در کشور شروع پرقدرتی داشته است و استمرار بر این خط و حل کردن مشکلات مردم با روحیه جهادی و داشتن برنامه برای کاستن از سختی ها، اثبات می‌کند که با تکیه بر داخل و ظرفیت‌های مردمی‌ می‌توان مسیر پیشرفت کشور را پرشتاب ادامه داد؛ و معنا و خروجی این حرکت بزرگ و کار و اقدامات جهادی این است که آن تفکر و آن جریان سیاسی مرموزی که دلباخته غرب و آمریکاست را از کار می‌اندازد. تفکر و جریانی که کشور را معطل سناریو‌های بیرونی کرد و بیشترین ضربه را به اقتصاد و معیشت و سفره مردم زد؛ و بالاخره باید گفت؛ کار جهادی و خدمت شبانه روزی به مردم، دشمن را عصبانی خواهد کرد و حریف برای تحت الشعاع قراردادن این فضا، هجمه‌های به اصطلاح حقوق بشری خواهد کرد و به دنبال امتیازگیری‌ها خواهد بود، اما نمی‌تواند به ایران اسلامی فشار بیاورد، چون پشتوانه جمهوری اسلامی، مردم هستند و اکنون مردم تفاوت آدرس‌های غلط معاندان با حرکت تحولی و حضور دولت جدید در میدان خدمت و کار را‌ می‌دانند و اینجاست که تیر حقوق بشری آن‌ها به سنگ می‌خورد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *