رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

معارفه رئیس سازمان تأمین اجتماعی با حضور وزیر کار/ هزینه از صندوق‌ها برای وزارتخانه ممنوع است

14:56 - 20 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۶۹۲۶
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
وزیر «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» با بیان اینکه انتظار داریم با روش‌های نوین و الگوهای مدیریتی کارآمد بازدهی این صندوق‌ها بالا برود، گفت: این صندوق‌ها متعلق به جامعه مشخصی از کارگران کارفرمایان و بازنشستگان است که در این سازمان عضویت دارند و این‌که مثلاً امکاناتی از این صندوق‌ها برای سازمان مرکزی و وزارتخانه هزینه بشود، ممنوع است.

-  مراسم معارفه و تودیع رئیس سازمان تأمین اجتماعی با حضور حجت‌الله‌ عبدالملکی وزیر «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» در حال برگزاری است.

مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ابتدای مراسم ضمن تشکر از حضور وزیر «تعاون، کار و رفاه اجتماعی»، گفت: از زحمات کسانی که بیست‌وشش ماه برای رسیدن به اهداف این سازمان با من همکاری کرده‌اند، تشکر می‌کنم

وی افزود: تفاوت این سازمان در درآمد حاصله از طریق جامعه کارگری، بازنشستگان و دیگر وابستگان به این سازمان که یک‌سوم بودجه کشور بوده، است.

سالاری ادامه داد: ضمن خداحافظی از همیاری جامعه کارگری بازنشستگان کارفرمایان و همچنین دولت وزرا و مجلس شورای اسلامی و هیئت امنا برای رسیدن به هر آنچه هدف‌گذاری شده بود، تشکر می‌کنم.

در ادامه مراسم حجت الله عبدالملکی گفت: ثروت بسیار زیادی در مجموعه اقتصادی سازمان تامین اجتماعی و بقیه صندوق‌ها نهفته است انتظار داریم که با روش‌های نوین و الگو‌های مدیریتی کارآمد بازدهی این صندوق‌ها بالا برود، سازمان تامبن اجتماعی امانتی است که از سوی صاحبان آن در دست ماست و باید این امانت را درست نگهداری کنیم.

وی افزود: در مواردی در همین این مدت خیلی کم حضور در وزارتخانه دیدم که خدماتی از طرف این صندوق‌ها و شرکت‌ها به ستاد وزارتخانه داده می‌شود، که این ممنوع است.

وزیر «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» گفت: این صندوق‌ها متعلق به جامعه مشخصی از کارگران کارفرمایان و بازنشستگان است که در این سازمان عضویت دارند و این که مثلاً امکاناتی از این صندوق‌ها برای سازمان مرکزی و وزارتخانه هزینه بشود، ممنوع است.

وی گفت: با انتصاب آقای موسوی منتظر یک تحول مدیریتی بنیادی در مجموعه اقتصادی سازمان تامین اجتماعی هستیم و غیر از آن بحث‌های بیمه هم باید شامل تحولات جدی و اساسی بشود؛ و دنبال تحول بنیادی در بدنه این سازمان هستیم.

وی افزود: انتصابات مدیران این سازمان باید براساس الگو‌های تعریف شده براساس ۵ معیار اصلی انقلابی بودن، کار آ مدی، دست پاکی وفسادستیزی ومردمی بودن باشد. این‌ها شاخص‌های است که آقای رئیس جمهور به تمام وزارتخانه‌ها، سازمانها، وزیر مجموع ها‌ی دولت ابلاغ کرده اند، وباید تا پایین‌ترین سطوح رعایت شود.

وزیر «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» گفت: در آغاز کار در وزارتخانه و در اولین جلسه شورای سیاستگذاری که با حضور همه معاونین، روسای سازمان‌ها و صندوق‌ها برگزار شد گفتیم که اولین کار شما باید فسادستیزی یعنی بستن روزنه‌های فساد باشد و در عین حال مقررات زدایی هم باید در دستور کار باشد، یک بخش زیادی از مقررات فایده بسیار کم و اذیت و زحمت زیادی برای مردم دارند که باید این مقررات حذف شوند.

وی افزود: بخش زیادی از این کار‌ها را آقای صالحی انجام داده اند و بقیه راه را باید آقای موسوی با قوت ادامه دهند و ا ن شاالله تا سه ماه دیگر که ارزیابی می‌کنیم باید ضوابط موجود به شدت کم شده باشند.

وی ادامه داد مسئله تمرکز دایی هم مهم است که باید از اختیارات را به استان‌ها و شهرستان‌ها تفویض کنیم و بدانیم مدیران شهرستان‌ها خیلی توانمند هستند وشاید تصمیماتی که می‌گیرند، عاقلانه‌تر از و تصمیماتی که ما در مرکز میگیریم. باشد.

عبدالملکی بیان کرد: انتصاب آقای موسوی به نظر من از انتصابات کم نظیر و و نادری است که در سازمان تامین اجتماعی اتفاق می‌افتد.

وزیر «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» ادامه داد: آقای موسوی متعلق به این سیستم است و از ۱۲ سال قبل یعنی قبل از ادغام وزارت رفاه با وزارتخانه در تعامل بودند و پست‌های مدیریتی در صندوق بیمه روستاییان و عشایر، عضویت در هیئت مدیره و مدیرکل واحد‌های ستادی در کارنامه خود دارند که خیلی مهم است.

وزیر «تعاون، کار و رفاه اجتماعی» گفت: کسی را برای این جایگاه انتخاب کرده ایم که از همین خانواده و جریان است و هر جا که مسئول بوده است رفاه جز دستور کارش بوده است.

نکته دوم اینکه ایشان به اعتقاد بنده یکی از شاید ۲ الی ۳ دانشمند برتر کشور در حوزه رفاه هستند، یک جوان انقلابی دانا یعنی جز کسانی است که رهبر معظم فرمودند: که مشکلات اقتصادی را می‌شود حل کرد اگر امور اقتصادی کشور به جوانان مومن و دانا سپرده شود و آقای موسوی یکی از مصادیق بارز این تعبیر رهبر انقلاب هستند.

وی تاکید کرد: ایشان از امروز کارشان را شروع می‌کنند تا پس از طی فراینده اداری وقانونی حکم قطعی ایشان در اولین جلسه هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی امضا شود والبته بنده علیرغم این که مجاب به انتصاب سرپرست برای سازمان تامین اجتماعی بودم، اما با هیئت امنا در این مورد مشورت کردم و هیئت امنا هم انتصاب آقای هاشمی را تایید کردند.

وی افزود ایشان از امروز با قدرت و قوت کارشان را شروع می‌کنند و موظف هستند که اولاً مسائل و امور جاری و فوری سازمان را دنبال کنند و ثانیاً برای تحولات بلند مدت در سازمان تامین اجتماعی برنامه ریزی داشته باشند.

د ربخش پایانی مراسم پس از قرائت حکم انتصاب میر هاشمی موسوی، ضمن تشکر از زحمات سالاری گفت: علی رغم تلاش‌های دولت‌های مختلف که برای نظام سازمان تامین اجتماعی زحمت کشیده اند به نظر می‌رسد که هنوز ظرفیت‌های زیادی باقی مانده که باید برای استفاده بهینه از ان‌ها تلاش کرد.

وی گفت: من با امیدوار‌ی کامل برنامه ریزی بر اساس ۳ اصل تحول عدالت واعتماد را سر لوحه کار می‌دانم واعتقاد دارم با اجرای این اصول می‌توانیم باوجود چالش‌های موجودالگوی موفق سازمان تامین اجتماعی را برای جامعه ترسیم کنیم.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *