وزیر بهداشت: خبر‌های خوبی در مورد واکسن و واکسیناسیون برای مردم داریم

22:18 - 18 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۶۵۴۴
وزیر بهداشت با بیان اینکه خبر‌های خوبی در مورد واکسن و واکسیناسیون برای مردم داریم، گفت: باید از نیرو‌های مردمی، جوانان و بسیجی‌ها که در روند واکسیناسیون به ما کمک می‌کنند، تقدیر کنیم.

-طبق اعلام وبدا، عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه بازدید از پایگاه ثابت و خودرویی واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی زنجان، اظهار داشت: در زنجان عمدتا دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی با علاقه فراوان در واکسیناسیون مشارکت دارند. روز گذشته رکورد واکسیناسیون کشور با تزریق یک میلیون و ۱۰۰ هزار دُز شکسته شد و امیدواریم که این تعداد در روز‌های آینده افزایش قابل توجهی یابد.

وی افزود: با توجه به تامین مقدار قابل توجهی واکسن در کشور، به دنبال افزایش تعداد مراکز واکسیناسیون در کشور هستیم البته در زنجان این مشکل وجود ندارد و تعداد این مراکز، مناسب است که به صورت دو شیفت و برخی از آن‌ها تا ساعات پایانی روز، فعالیت دارند و با این روند، امیدواریم واکسیناسیون با سرعت بیشتری انجام شود. در دنیا و کشور ثابت شده که مهمترین عامل کنترل بیماری، واکسیناسیون است.

در آینده، کارت واکسن ارزش زیادی پیدا می‌کند

وزیر بهداشت یادآور شد: در آینده، کارت واکسن ارزش زیادی پیدا می‌کند. در حال حاضر هم برای سفر‌های خارجی نیاز به کارت واکسن داریم و در کشور نیز برای کار‌های مختلف، به این کارت نیاز است. واکسیناسیون اساتید و معلمان انجام شده و برای دانشجویان نیز در حال انجام است البته واکسیناسیون خانواده‌های دانشجویان نیز انجام خواهد شد تا دانشجویانی که واکسن کرونا تزریق کرده اند، در بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها حضور پیدا کنند. دانشگاه‌های علوم پزشکی اواسط مهرماه بازگشایی می‌شوند و وزارت علوم نیز خود را آماده می‌کند که با نظر وزیر علوم، دانشگاه‌های تحت پوشش خود را بازگشایی کند.

مهمترین نیاز بیماران کووید۱۹، اکسیژن است

عین اللهی در مورد تامین دارو‌های بیماران کووید۱۹ گفت: بیماران کرونایی در مرحله اول بیماری داروی رمدسیویر را دریافت می‌کنند که به اندازه کافی تامین شده، اما در برخی مراحل بیماری در روز‌های بعد، نیاز به استفاده از این دارو وجود ندارد و مهمترین نیاز بیماران کووید۱۹، اکسیژن است که کمبود اکسیژن در بیمارستان‌ها تا حد زیادی برطرف شده است. بیماری کووید۱۹ در حال فروکش است و همزمان با تسریع واکسیناسیون امیدواریم ظرف دو سه هفته آینده شاهد کاهش بیماران در بیمارستان‌ها باشیم.

وی خاطرنشان کرد: درصد پوشش واکسیناسیون در مناطق مختلف، متفاوت است، چون در شهر‌های بزرگ، سن واکسیناسیون ۴۵ سال به بالا و در مناطق مرزی ۳۵ و ۲۵ ساله است. بیشترین حجم جمعیت در گروه‌های سنی مربوط به ۳۵ تا ۴۵ ساله‌ها است؛ امیدواریم پوشش واکسیناسیون در کشور به سرعت افزایش پیدا کند.

وزیر بهداشت یادآور شد: خوشبختانه ۵ مجموعه تولید کننده واکسن کرونا در کشور، مجوز مصرف اضطراری دریافت کرده اند و به واکسن‌های مورد استفاده در کشور اضافه می‌شوند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *