آزادی ۱۸ مددجوی جرایم غیرعمد و مالی در طرح نذر حریت استان کرمان

12:02 - 19 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۶۵۰۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمان از نقش پررنگ بسیج در ایجاد زمینه آزادی مجکومان مالی و جرایم غیرعمد تقدیر کرد و گفت: موضوع زندان و افرادی که تحت عنوان محکومان مالی در بند هستند، قصه پرغصه‌ای است که دل هر انسانی را رنج و آزار می‌دهد.
- یدالله موحد، رئیس کل دادگستری کرمان در ویژه برنامه "نذر حریت" مرحله دوم نهضت آزادسازی محکومین جرایم مالی و غیرعمد زندان‌های استان با اشاره به آزادی ۱۸ مددجوی جرایم مالی و غیرعمد در قالب نذر حریت، ادامه داد: آزادی و آزادگی دو وجهه مختلف دارد و افرادی که امروز با همت خیران آزاد می‌شوند باید در مسیر آزادگی حرکت کرده و فصل نوینی در زندگی این افراد ایجاد شود.

وی با تاکید بر این مطلب که نام سردار سلیمانی موجب برکت در اجرای طرح آزادسازی زندانیان مالی و غیرعمد شده است، تاکید کرد: مددجویان جرایم مالی که به دلیل فقر وارد زندان شده اند، امید دارند که دستی از آستین همت خیران به کمک آن‌ها آمده و زمینه آزادی آن‌ها را فراهم کند.

رئیس کل دادگستری کرمان گفت: برگزاری ویژه برنامه آزادی زندانیان در بیت الزهرا این پیام را دارد که فصل جدیدی در زندگی مددجویان آغاز شده و باید به یک زندگی شرافتمندانه فردی و اجتماعی برگردند و به الگو تبدیل شوند و برای گره گشایی از زندگی دیگران اقدام کنند.

سردار حسین معروفی،فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این آئین گفت: شهید سلیمانی قبل از آنکه پاسدار انقلاب و ملت ایران باشد، پاسدار و پاسبان خود و درون رزم بسیار خوبی بود و استحکام درونی داشت که برون رزم قوی شد.

سردار معروفی تاکید کرد: فردی که از خدا بترسد، از غیرخدا نمی‌ترسد و حاج قاسم قاسم خدا ترس بود و به همین دلیل هیچگاه از دشمن خدا نترسید.

وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی در امنیت جنوبشرق، در جبهه مقاومت و در سایر حوزه‌ها همواره در صحنه بود و نشان داد انسانی که از خدا می‌ترسد، از غیر خدا نمی‌ترسد و وی بین خود و خدا را اصلاح کرده بود و خدا نیز بین خود و او را اصلاح کرد و او را محبوب قلوب کرد.

سردار معروفی تاکید کرد: حاج قاسم خود را ندید و از این رو خداوند متعال او را نمایان و عزیز کرد و هر کس شک دارد که عزت را فقط خدا به انسان می‌دهد، با شهادت شهید حاج قاسم یقین یافت که تنها خداوند عزت می‌بخشد.

وی ضمن اشاره به این مطلب که شهید سلیمانی بزرگترین شخصیت فرهنگی و تقریبی جهان اسلام بود، تاکید کرد:شهید سلیمانی در جهان اسلام با راهبرد بزرگ خود تمام نگاه‌ها را به انقلاب، ولایت، جهان اسلام و شیعه تغییر داد.

سید حجت الله موسوی قوام،مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان کرمان با اشاره به آزادی ۱۸ مددجوی جرایم غیرعمد و مالی در روز جاری، گفت: مجموع بدهی این افراد ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است که در قالب جلسات صلح و سازش ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان گذشت شکات حاصل شده است و توان پرداخت مددجویان نیز ۸ میلیارد و ۱۲۲ میلیون تومان بوده است.
 
موسوی قوام در ویژه برنامه "نذر حریت" مرحله دوم نهضت آزادسازی محکومین جرایم مالی و غیرعمد زندان‌های استان کرمان افزود: سال گذشته استان کرمان در پنج مرحله زمینه آزادی ۱۴۰ مددجوی جرایم غیرعمد در قالب مکتب حاج قاسم سلیمانی را فراهم کرد و از این جهت استان برتر کشور بوده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون با همت و حمایت‌های خیران و مجموعه‌های همکار ستاد دیه، تاکنون زمینه آزادی ۱۰۶ نفر از مددجویان واجد شرایط از زندان‌های استان فراهم شده و ۶ میلیارد و ۱۶۱ میلیون تومان برای آزادی این افراد هزینه شده است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان کرمان با اشاره به این مطلب که در مجموع ۹۵ نفر از محل کمک‌های خیران به مبلغ چهار میلیارد تومان آزاد شده اند، تاکید کرد: در راستای صحبت و مذاکره با شکات پرونده ها، تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان تخفیف بدهی شاکیان را داشته ایم و از این رو شاکیان نیز به عنوان خیران ستاد دیه به شمار می‌روند.

موسوی قوام اظهار داشت: در برنامه "نذر حریت" از سال گذشته و با توجه به شیوع بیماری کرونا در راستای جذب کمک‌ها و نذورات خیران در ماه‌های محرم و صفر اقدام شده است که در این راستا ۳۳۱ میلیون تومان از سال گذشته تاکنون جمع آوری شده است و این طرح تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۷۸ مددجوی واجد شرایط در زندان‌های استان کرمان هستند که تمامی آن‌ها بدهکاران مالی هستند و امیدواریم با مشارکت خیران و هیات‌های مذهبی بتوان زمینه آزادی این افراد را فراهم کرد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان کرمان تاکید کرد: در حال حاضر مددجوی جرایم غیرعمد دیه بدهکار در زندان‌های استان کرمان وجود ندارد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *