رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ابزار رسانه‌ای قوه قضاییه، باید متناسب با هجمه گسترده دشمنان باشد

12:57 - 20 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۶۴۷۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: با توجه به هجمه گسترده رسانه‌ای دشمنان در فضای حقیقی و مجازی بر علیه ابزار‌های حاکمیتی نظام مقدس جمهوری اسلامی از جمله قوه قضاییه باید ابزار‌های دفاعی متناسب در اختیار این مجموعه باشد تا بتواند با جامعیت و در زمان مناسب به این هجمه‌ها پاسخ دهد.
- دادخدا سالاری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در راستای تداوم تعاملات رسانه‌ای قوه قضاییه با رسانه‌ها در دیدار با اعضای هیات تحریریه ، تلاش‌های دست اندرکاران این مجموعه را مجاهدت توصیف کرد و بیان داشت: قوه قضاییه در گذشته رسیدگی به پرونده‌ها را بدون توجه به افکار عمومی دنبال می‌کرد و از این رو کار‌های قوه قضاییه دیده نشد و فقط ضعف‌های این قوه دیده شد.

وی تاکید کرد: در دوران گذشته مدافعی از فعالیت‌ها و کار‌های دستگاه قضایی وجود نداشت و افکار عمومی معتقد بود قوه قضاییه به مانند سایر سازمان‌ها در حال ادامه کار خود است و حتی بسیاری از پرونده‌های مهم که برای جامعه اهمیت داشت نیز اطلاع رسانی نمی‌شد و بر همین اساس مردم عیب ها، ضعف‌ها و کاستی‌های این قوه را مطرح می‌کردند و قلمی حرفه ای برای بیان خدمات این دستگاه به جامعه وجود نداشت.
 
سالاری بیان کرد: با تغییر رویکرد قوه قضاییه ضمن انعکاس خدمات دستگاه قضایی، رضایت مردم از این قوه افزایش یافت و بسیاری از این موارد مرتبط با برخورد‌های انجام شده با مفاسد بوده است.

وی افزود: با تغییر رویکرد دستگاه قضایی به سوی اطلاع رسانی از خدمات انجام شده، مردم با ابعاد گسترده کار قضات و دشواری‌های کار قضاوت آشنا شده اند و می‌دانند که اطاله دادرسی در برخی از پرونده‌ها مربوط به عدم اجرای تکالیف و وظایف سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های عمومی، فرهنگی، اجتماعی و ... است.
 
سالاری بر لزوم اطلاع رسانی درباره برخورد‌های انجام شده با فساد نیز تاکید کرد و ادامه داد: هنر در این است که اطلاع رسانی درباره برخورد‌های انجام شده با فساد توسط دستگاه قضایی به نحوی انجام شود که موجب نارضایتی و ناامیدی مردم نشود و باید به این نحو اطلاع رسانی شود که مردم بدانند که در هر سازمان در کنار بخش عمده نیرو‌های کارآمد و دلسوز برخی افراد به دنبال سوء استفاده‌هایی هستند که دستگاه قضایی با این افراد برخورد می‌کند تا سلامت اداری روز به روز افزایش یابد.

وی بیان کرد: تدوین و انتشار خبر به صورت هدفمند یکی از مهمترین اولویت‌های حوزه رسانه‌ای و اطلاع رسانی دستگاه قضایی به شمار می‌رود تا ضمن صیانت از ارزش‌های جامعه، پیشگیری از وقوع جرم و مقابله با جرم نیز به خوبی محقق شود.

سالاری تاکید کرد: اگر چه در مواردی وجهه دستگاه قضایی در نزد افکار عمومی مخدوش شده است، اما باید با اقدامات رسانه‌ای و اطلاع رسانی آن را ترمیم و بازسازی کرد، زیرا دشمنان در هدف‌های خود ابزار‌های حاکمیتی را هدف قرار می‌دهند و بخش زیادی از مشکلات و قصور مرتبط به قوه قضاییه ساختگی است.

وی تاکید کرد: روابط عمومی دادگستری و به دلیل وظیفه خود در حمایت از دستگاه قضایی، وجهه قضات و وجهه کارمندان اهمیت ویژه‌ای دارد، زیرا در حوزه صیانتی و حفاظتی ورود کرده است و در تداوم این مسیر باید جایگاه قضات و کارمندان را در نزد افکار عمومی ارتقاء دهیم.

سالاری، ضمن تاکید بر این مطلب که تحلیل وقایع یکی دیگر از اولویت‌های مورد نظر است، تاکید کرد: باید به بطن جامعه ورود کرده و مطالبات مردمی را احصاء و به مدیران مربوطه منتقل کند.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان ادامه داد: مردم باید احساس کنند که روابط عمومی دادگستری و زبان گویای مردم است و درخواست‌های آن‌ها را پیگیری می‌کند و سدی در برابر خواسته‌های آن‌ها نیست و این امر وجهه دستگاه قضایی را بازسازی می‌کند.

وی تاکید کرد: روابط عمومی دادگستری کرمان و با تداوم روحیه مجاهدانه و تقویت حوزه انسانی و زیرساختی می‌تواند در ردیف خبرگزاری‌های بزرگ کشور خدمت رسانی کند.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *