رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تحقق صلح و سازش در ۵۰ درصد دعاوی از ابتدای سال ۱۴۰۰ توسط شورای حل اختلاف یزد/ مصالحه ۱۶ پرونده مالی به میزان بیش از ۲ میلیارد ریال/ اصلاح ذات‌البین در ۴ پرونده قتل

7:59 - 20 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۶۴۵۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
با تلاش شورای حل اختلاف استان یزد ۵۰ درصد دعاوی در سال ۱۴۰۰ به صلح و سازش منتهی شد که نسبت به سال گذشته با رشد ۲۷ درصدی سازش مواجه هستیم.
محمدرضا حداد، رئیس شورای حل اختلاف استان یزد در گفت‌وگو با میزان بیان داشت: در راستای وظایف اصلی شورا‌های حل اختلاف مبنی بر اصلاح ذات البین در دستگاه قضایی، بیش از نیمی از پرونده‌ها در پنج ماهه سال جاری منجر به صلح و سازش شده است.

وی اظهار کرد: تعداد ۱۶ فقره پرونده مالی و مهم، هرکدام به میزان بیش از ۲ میلیارد ریال جمعاً به میزان ۲۵۷ میلیارد و ۲۳۲ میلیون و ۸۳۱ هزار و ۳۵۵ ریال در پنج ماهه ابتدایی سال جاری منجر به سازش شد.

حداد، از اصلاح ذات البین ۴ فقره پرونده قتل خبر داد و تصریح کرد: تعداد ۲ فقره پرونده قتل عمد و ۲ فقره پرونده قتل غیر عمد و همچنین ۲ فقره پرونده با موضوع دیه به میزان ۷۲.۶ درصد از یک دیه کامل در این مدت منجر به مصالحه شد.

وی افزود: در پنج ماهه نخست سال جاری هم چنین یک فقره پرونده مطالبه مهریه به تعداد ۱۱۴ عدد تمام سکه بهارآزادی به سازش ختم شد.

حداد، ابراز کرد: استفاده از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف علاوه بر اینکه منجر به صلح و سازش در پرونده‌ها می‌شود؛ ریشه اختلافات را از بین می‌برد و می‌تواند در کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی نیز موثر باشد.

وی در رابطه با فعالیت‌های ارزنده شورا‌های حل اختلاف تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های دستگاه قضایی و فعالیت گسترده شورا‌های حل اختلاف، زحمات این مجموعه به منظور پیشبرد اهداف متعالی در راستای توسعه و گسترش فرهنگ صلح و سازش قابل تقدیر می‌باشد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *