تبلیغات جنگی عربستان روی کیف های دانش آموزان الجزایری

10:20 - 21 شهريور 1394
کد خبر: ۷۵۶۴۲
خبرگزاری میزان - فعالان الجزایری در خصوص توزیع و فروش کیف های مدرسه برای دانش آموزان این کشور که حاوی تصاویری از تجاوز نظامی عربستان به یمن است و از این تجاوز تمجید می کند، هشدار دادند.
تبلیغات جنگی عربستان روی کیف های دانش آموزان الجزایریبه گزارش به نقل از ایرنا، فعالان الجزایری از چند روز پیش تصاویری از کیف های مدرسه ای برای دانش آموزان این کشور در شبکه های اجتماعی منتشر کردند که بر روی آن تصاویری از تجاوز نظامی به یمن چاپ شده و از تجاوز عربستان و برخی کشورهای عربی به یمن تمجید می کند.

فعالان اجتماعی الجزایری اعلام کرده اند که این کیف ها که کیفیت خوبی دارند، بر روی آن تصویری از یک جنگنده عربستانی و بالای این تصویر نیز عکس پادشاه عربستان مشاهده می شود و اطراف آن پرچم کشورهای متجاوز عربی به یمن نقش بسته است و زیر این تصویر، عبارت 'عاصفة الحزم' ( نام عملیات تجاوز ضد یمن موسوم به طوفان قاطعیت) مشاهده می شود.

سعید جاب الخیر نویسنده و پژوهشگر الجزایری و رییس انجمن اندیشه آزاد انوار با انتقاد از توزیع چنین کیف هایی در الجزایر گفت: چه کسی این آشغال ها را توزیع کرده و بابت آن چقدر دریافت کرده است؟.

فعالان الجزایری با هشدار در خصوص خطرات چنین اقدام هایی و تاثیر آن در فکر و ذهن دانش آموزان، تاکید می کنند که هدف از چنین تبلیغاتی گسترش کینه ورزی و دشمنی میان کودکان مسلمان است و آن ها با این کار کودکان را به سوی خشونت سوق می دهند.

یکی از شهروندان الجزایری در گفت وگو با خبرنگار میزان در این خصوص گفت: کودکان ما در مناسبت های مختلف در معرض تبلیغات جنگی و ترویج انواع خشونت ها هستند؛ چندی پیش تصاویر بن لادن توزیع می شد و این روزها می بینیم کیف هایی در حمایت از تجاوز به یمن توزیع می شود و پس از آن سئوال می کنند که تروریسم از کجا می آید؟

یکی دیگر از شهروندان الجزایری نیز در این خصوص گفت: این مسئله بسیار خطرناک است و آینده کودکان و مردم ما را تهدید می کند.

از سوی دیگر اولیاء دانش آموزان خواستار نظارت مقام های الجزایری بر توزیع چنین محصولاتی و جمع کردن آن از بازار شده و تاکید کردند عاملان توزیع این کیف ها باید شناسایی شوند.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *