رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بازدید رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از حوزه‌های قضایی رازوجرگلان و سملقان

15:11 - 17 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۶۲۱۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در جریان دور دوم سفر‌های فصلی به شهرستان رازوجرگلان و سپس بخش سملقان (قاضی) رفت و از این دو حوزه قضایی بازدید کرد.
- حجت الاسلام و المسلمین جعفری،رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در جریان دور دوم سفر‌های فصلی به شهرستان رازوجرگلان و سپس بخش سملقان (قاضی) رفت و از این دو حوزه قضایی بازدید کرد.
 
در این بازدید‌ها دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و تنی چند از معاونین قضایی رئیس کل دادگستری از جمله معاون برنامه ریزی و کارشناسان واحد‌های فنی و مهندسی و آمار و انفورماتیک حجت الإسلام والمسلمین جعفری را همراهی می‌کردند.

وی پس از بازدید از دادگستری، دادسرای عمومی و انقلاب و نیز شورای حل اختلاف رازوجرگلان با تنی چند از مراجعین نیز گفتگو و مسائل و مشکلات مربوطه را مورد بررسی قرار داد و در راستای تسهیل و تسریع در انجام امور دستور‌های لازم را صادر و ابلاغ کرد.

گفتگوی چهره به چهره با مدیران و رؤسای حوزه‌های قضایی رازوجرگلان و بخش سملقان، کادر قضایی، اداری، بعلاوه اعضاء و کارکنان شورا‌های حل اختلاف این دو حوزه از دیگر برنامه‌های رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در این سفر بود.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی گفتگوی مستقیم و چهره به چهره با مردم به منظور بررسی میزان رضایتمندی عمومی از نحوه رسیدگی‌های قضایی، تکریم مراجعین و حفظ کرامت آنان و توجه و اهتمام جدی و پیگیری مطالبات قانونی و بحق شهروندان، صیانت از حقوق عامه، کاهش موجودی پرونده‌ها و رفع اطاله دادرسی را از جمله مهمترین اولویت دادگستری استان در جریان بازدید‌های میدانی برشمرد.

وی همچنین با بیان اینکه بطور کلی نرخ زمان رسیدگی در حوزه قضایی رازوجرگلان پایین‌تر از میانگین کشوری است به ارزیابی عملکرد شورا‌های حل اختلاف در حوزه صلح و سازش اشاره و تصریح کرد:میزان صلح و سازش در روستا‌های منطقه رازوجرگلان نسبت به حوزه‌های شهری بالاتر است و با توجه به پایین بودن حجم مصالحه در حوزه‌های شهری به نسبت متوسط میانگین کشوری انتظار داریم از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این شهرستان باید بیشتر و بهتر استفاده شود تا این آمار بنحو مطلوب بهبود یابد.

وی وضعیت کادر قضایی مشغول به کار در حوزه قضایی رازوجرگلان را مناسب توصیف و از کمبود نیروی انسانی در بخش اداری خبر داد.
 
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در پایان ابراز امیدواری کرد: با اضافه شدن نیروی‌های جدید شاخص‌های عملکردی در این حوزه قضایی ارتقاء یابد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *