معرفی کادر فنی جدید جاده در سکوت/ غیبت رکابزن المپیکی در لیست جهانی

12:40 - 17 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۶۱۷۲
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
فدراسیون دوچرخه‌سواری در فاصله ۱۱ روزه تا آغاز مسابقت جهانی بلژیک، یک اردوی فشرده ۸ روزه را برای رکابزنان در نظر گرفته است.
- رقابت‌های دوچرخه‌سواری جاده قهرمانی جهان از ۲۸ شهریور ماه به میزبانی کشور بلژیک آغاز خواهد شد، اما با وجود آنکه ۱۱ روز تا شروع این مسابقات مهم باقی نمانده هنوز وضعیت اخذ ویزای رکابزنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و مسئولان فدراسیون چشم به رایزنی کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و نهاد‌های دیگر هستند تا روند اخذ ویزا با سرعت بیشتری سپری شود.
 
این درحالیست که برای سفر به بلژیک نیاز به اخذ ویزای شینگن است که قاعدتا گرفتن این نوع ویزا در چنین زمان کمی دور از ذهن به نظر می‌آید. از همین رو این احتمال وجود دارد که برای خروج رکابزنان از کشور ویزای ملی صادر شود.

جدا از موضوع ویزا و خروج از کشور، مهمترین نکته اعلام لیست رکابزنان دعوت شده به اردوی تیم ملی و همچنین معرفی کادر فنی جدید است که فدراسیون در اقدامی جالب و در حالی که پیکان انتقادات به سمتش است، اسامی دعوت شدگان را روی سایت خود قرار داد. با نگاهی به خبر اسامی دعوت شدگان به اردو چندین نکته مهم به چشم می‌آید.

نکته اول آنکه مجید ناصری به عنوان مربی جدید تیم ملی در بخش جاده معرفی شده است و دیگر خبری از محمود پراش نیست چرا که پیش از این پراش مسئولیت هدایت تیم ملی در هر دو بخش جاده و پیست را برعهده داشت، اما در خبری که فدراسیون دوچرخه‌سواری روی سایتش قرار داده ناصری مسئولیت هدایت تیم ملی در مسابقات جهانی را برعهده خواهد داشت. اینکه ناصری چرا و به چه دلیل جانشین پراش شده است موضوعی کاملا فنی است و قطعا کمیته فنی با انتخاب وی به دنبال کسب بهترین نتایج است، اما کنار گذاشتن محمود پراش بدون اعلام هیچ خبری و جایگزین کردن فردی دیگر بازهم بدون هیچگونه اطلاعی قابل تامل است.

نکته دوم آنکه در بین اسامی دعوت شدگان به اردوی جهانی خبری از سعید صفرزاده، که حدود یک ماه پیش در بازی‌های المپیک توکیو حضور داشت، نیست. البته قطعا سرمربی جدید در معرفی نفرات مدنظرش اختیار تام دارد، اما عدم دعوت از صفرزاده به اردوی جهانی این احتمال را که برخی نظرات شخصی در اعزام صفرزاده به المپیک تاثیر داشت را بالا می‌برد.

علاوه بر این در بین اسامی دعوت شدگان دو رکابزن برتر زیر ۲۳ سال ایران یعنی امیر حسین جمشیدیان و علی اصغر موسی‌زاده هم غایب هستند.

به هر حال باید دید تیم جاده ایران با چنین شرایطی خواهد توانست با یک اردوی ۸ روزه نتیجه مطلوب را در مسابقات جهانی بگیرد یا خیر. البته در حال حاضر شاید صِرف حضور در مسابقات جهانی بلژیک مهم‌تر باشد، زیرا عدم حضور ایران می‌تواند روی کسب سهمیه المپیک پاریس تاثیر منفی بگذارد. همچنین با غیبت در مسابقات جهانی، امتیاز مسابقات کشوری برای رکابزنان نصف حساب خواهد شد که می‌تواند خبر بسیار بدی برای جامعه دوچرخه‌سواری باشد.

معرفی کادر فنی جدید جاده در سکوت/ غیبت رکابزن المپیکی در لیست جهانی



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *