هیوندا در کره 70 و در ایران 180میلیون تومان/ L90 که 50میلیون تومان هم نمی‌ارزد + عکس

9:17 - 21 شهريور 1394
کد خبر: ۷۵۶۰۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان - یکی از دلایل شکل گیری کمپینی به نام «نه به خرید خودروی صفر»، تفاوت قیمت بسیار زیاد خودرو در داخل و خارج از کشور است، به عنوان مثال هیوندا در کره 70 ولی در ایران 180 میلیون تومان است یا قیمت خودروی تولید داخل بسیار گران تر از مشابه آن در خارج از کشور است اما خودروسازان بدون توجه به قیمت جهانی، خودرو بی کیفیت و گران تولید کرده اند.
هیوندا در کره 70 و در ایران 180میلیون تومان/ ال نودی که 50میلیون تومان هم نمی ارزدبه گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، بیش از 30سال حمایت های دولتی می توانست به مثابه ای فرصتی برای خودروسازان باشد تا بتوانند با تکیه بر منابع عمومی بتوانند گوی رقابت را از رقبای خارجی خود در منطقه بربایند و بازار منطقه را در دست بگیرند، اما سال ها گذشت روند پیشرفت کیفی و تکنولوژیک خودروهای ایرانی همچنان کندتر و کندتر شد.

به نظر می رسد، در این سال ها آنچنان حاشیه امنی برای خودروهای بی کیفیت ایجاد شده بود که همزمان با کاهش کیفیت خودروها از آغاز دهه 90، قیمتشان تا سه برابر رشد کند در حالی که در کشورهای همسایه همین خودروها تقریبا یک سوم قیمت خودروهای فروخته شده در داخل مرزها بود. بی اعتنایی مسئولان به این مقوله باعث شد این بار مشتریان وارد عرصه شوند تا شاید تحرکی در صنعت خودروسازی کشور رخ دهد تا تنها مردم هزینه خودروهای بی کیفیت و گرانقیمت تولید داخل را ندهند.

خواب خرگوشی خودروسازن داخلی
خواب خرگوشی خودروسازن داخلی و غفلت آنها از تکنولوژی های به روز صنعت خودرو باعث شده خودروسازان نه تنها در بازارهای داخلی بازار خود را از دست بدهند، بلکه در عرصه رقابت های بین المللی از همتایان خود که فعالیتشان همزمان با خودروسازان ایرانی آغاز کردند، عقب ماندند.

خودروهایی که بازار یکه تازی می کنند
هیوندا شناخته شده ترین خودروسازی بود که همزمان با نخستین خودروسازی ایران در کره جنوبی آغاز به کار کرد و تصور می شد رقیب خودروهای ایرانی در سال های بعدی باشد اما سال ها می گذشت و شکاف بین کیفیت و قیمت محصولات این دو شرکت عمیق می شد تا اینکه در حال حاضر خودروساز کره ای در بازارهای جهانی یکه تازی می کند و خودروساز ایرانی در جلب رضایت وطنی خود بازمانده است.

بررسی محصولات 2015 هیوندا نشان می دهد خودروهای سواری این شرکت با امکاناتی که برای خودروهای داخلی رویایی محسوب می شود طراحی و تولید شده است. برای نمونه، مدل سوناتایی که در سال رونمایی 2015 شده گذشته از تجهیزات فنی مانند موتور با قدرت 185اسب بخار و گیربکس 6سرعته اتوماتیک، تجهیرات دیگری مانند عایق بندی، سیستم اطلاع رسانی از طریق بلوتوث، صفحه نمایش 8اینچی، سیستم هشدار به راننده و غیره دارد.

بر اساس سایت این شرکت، قیمت کارخانه ای خودروی مذکور 21هزار و 150 دلار است که حدود 70میلیون تومان می شود در حالی که قیمت سوناتا SE مدل 2015 در ایران 180میلیون تومان است.

در مقابل این محصول هیوندای کره، خودروی تندر90 E2 اتوماتیک از محصولات نخستین خودروسازی کشور را بررسی کردیم که قدرت موتور آن 105اسب بخار است، تجهیزات مانند دنده اتومات، قابلیت پخش CD و چراغ پرژکتوری جزو آپشن های آن محسوب شده و قیمت کارخانه ای آن در حال حاضر 47.5میلیون تومان و قیمت بازاری 46میلیون تومان تمام می شود.

حال پرسش باقی مانده در ذهن خواننده مطلب فوق این است که چرا ایرانی ها باید 50میلیون تومان پول بابت خرید خودروی پرداخت کنند که آپشن های آن دنده اتومات و چراغ پراژکتوری است در حالی که رقیب سازنده این تندر 90 آخری مدل خودروهای خود را با امکانات که برای خودروی ایرانی رویایی به حساب می آید 70میلیون تومان عرضه کنند؟؟؟

هیوندا در کره 70 و در ایران 180میلیون تومان/ L90 که 50میلیون تومان هم نمی‌ارزد + جزئیات




هیوندا در کره 70 و در ایران 180میلیون تومان/ L90 که 50میلیون تومان هم نمی‌ارزد + جزئیاتگزارش: سیمین عزیزمحمدی


آرشین
|
-
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۱
0
0
سلام عزیزم همه ملت می دانند که خودرو های تولید ایران از لحاظ کیفیت وخدمات پس از فروش خیلی پایین است با این همه بی کیفیتی وکشتار مردم در جاده ها وهدر رفتن وقت مردم استرس که به مردم واردشده است و این همه گزارش شکایت وگزارش گیری ها مدیران خودرو و دولتمردن کار انجام نداده اند هیچ تازه بخاطر نخریدن خودرو بی کیفیت به شما هم ضد انقلاب می گویند اون هم یک وزیر . به نظر من تنها راه این است که خودرو ایرانی نخریم به فکر خود زن بچه باشیم اگر پول داریم خودرو خار جی بخریم به ما ضد انقلاب نمی گویند . به وعده خود عمل می کنند . خدمات پس از فروش خوبی هم می دهند.......
بهلول
|
-
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
0
0
سلام هموطن عزیز تولید کننده ایا این همه قولهای دروغین که طی سالهای گذشته به مردم دادید که کیفیت را بالا خواهید برد فراموش شده مگر مردم چقدر باید تحمل کنند تحمل مردم هم اندازه ای دارد بخود بیایید و گرنه با خشم مردم مواجه خواهید شد بیایید ضمن عذر خواهی از مردم و اعتراف خیانتهای گذشته به اغوش گرم مردم باز گشته تا دو باره مورد محبت قرار گیرید و با گفتن یا علی و تولید خود روهای با کیفیت و قیمت عادلانه دوباره مورد عنایت ملت قرار گیرید انشااله
ساسان
|
-
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
0
0
نویسنده حق مطلب را اداکرده.وحرف دل مردم رازده.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *