برنامه‌ریزی برای تهیه گزارش کالا‌های دپوشده گمرک در کمیسیون اقتصادی

17:39 - 16 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۵۹۹۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه عصر امروز این کمیسیون بیان داشت: در این جلسه درباره تهیه گزارش کالا‌های دپو شده در گمرک توسط کمیسیون اقتصادی برنامه‌ریزی لازم صورت گرفت.
- «غلامرضا مرحبا» با اشاره به جزئیات نشست عصر امروز کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نخستین دستور جلسه امروز انتخاب جایگزین نائب رییس کمیسیون اقتصادی به جای «احسان خاندوزی» وزیر جدید اقتصاد و دارایی بود و «شهباز حسن پور» هم به عنوان نایب رییس دوم کمیسیون انتخاب شد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی با اشاره به بررسی لایحه توسعه منطقه انزلی، اعاده شده از شورای نگهبان، در این جلسه بیان داشت: کمیسیون برای تامین نظر شورای نگهبان تغییرات لازم را در این لایحه اعمال کرد و نهایتا این لایحه به تصویب اعضا رسید.

وی ادامه داد: دستور بعدی کمیسیون بررسی لایحه ایجاد مناطق تجاری و صنعتی سرخس- دوغارون و مازندران بود که این لایحه نیز به تصویب رسید. همچنین لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کرواسی درباره کمک به همکاری‌های متقابل در امور گمرکی نیز تصویب شد.

مرحبا اظهار داشت: همچنین لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز برای تامین نظر شورای نگهبان اصلاح شد و به تصویب اعضای کمیسیون اقتصادی رسید.

نماینده مردم آستارا در مجلس با اشاره تذکر نصرالله پژمان فر نماینده مردم مشهد و کلات که در جلسه علنی امروز مطرح شد، اظهارداشت: تذکر ایشان مبنی بر این بود که برخی از کالا‌ها و لوازم بیمارستانی و سرم پس از واردات در گمرکات دپو شده‌اند. این اقلام مانند شیرخشک، دارو، سرم بیمارستانی و دیگر کالا‌هایی هستند که مدت زمان زیادی در گمرک دپو شده و به رغم نیاز کشور در گمرکات کشور فاسد می‌شوند.

وی تاکید کرد: رییس مجلس شورای اسلامی امروز پس از تذکر نماینده مشهد و کلات، کمیسیون اقتصادی را مامور کرد موضوع ترخیص کالا‌های مورد نیز و فاسدشدنی که در گمرکات دپو شدند، پیگیری کرده و گزارش آن را به هیئت رییسه ارائه کند که در جلسه امروز راه‌کار‌ها و برنامه‌ریزی لازم در این باره انجام شد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *