آرمات: از داورزنی خواستم بازیکنان تیم نوجوانان رها نشوند/ به لهستانی‌ها یاد داده بودند چگونه حاشیه‌سازی‌ کنند

7:45 - 17 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۵۸۳۱
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران گفت: سرباز والیبال هستم و هرکجا که درخواست کنند با کمال میل قبول خواهم کرد.

مسعود آرمات در گفت‌وگو با میزان، درخصوص کسب مدال برنز رقابت‌های والیبال نوجوانان جهان و اقداماتی که کادر فنی برای رسیدن به این عنوان ارزشمند انجام داده بود، اظهار داشت: تقریبا از دی ماه سال گذشته بود که استعدادیابی و شناسایی بازیکنان مستعد را در شرایط سخت و محدودیت‌های کرونایی آغاز کردیم. واقعا کار سختی بود، زیرا در یک سال گذشته هیچ مسابقه‌ای برگزار نشده بود و حتی تصمیم گرفته شد که رقابت‌های قهرمانی آسیا هم لغو شود. به همین خاطر از داورزنی درخواست کردم لیگ برتر نوجوانان را برگزار کنند که خوشبختانه این مسابقات در کاشان برگزار شد. در پایان این رقابت‌ها یک سری از بازیکنان را شناسایی کردیم؛ اما مهم‌ترین معضلمان این بود که بازیکنان منتخب خیلی بی‌تجربه و خام بودند و حتی بیشترشان از نظر بدنسازی ضعف داشتند. در این مدت برای شناسایی بازیکنان مستعد به تمامی استان‌ها رفتیم و به تمامی هیئت‌ها اعلام کرده بودیم که بیشترین تعامل را با ما داشته باشند.

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان افزود: حتی اعلام کرده بودم هر بازیکنی که می‌داند پتانسیل پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارد، با ما در تماس باشد و تست بدهد. در این مدت ۹۸۷ بازیکن را مورد ارزیابی قرار دادیم و تقریبا از ۱۶ فروردین ماه بود که کار اصلی خود را آغاز کردیم. یک ماه مانده به آغاز رقابت‌های جهانی به ۱۴ نفر رسیدیم و بنابه قوانین مسابقات در نهایت ۱۲ بازیکن را برای شرکت در مسابقات معرفی کردیم. این مدال برنز ماحصل تلاش همه بازیکنان و همکارانم بود.

وی درباره اینکه آیا از عملکرد تیم نوجوانان در مسابقات جهانی راضی است؛ خاطرنشان کرد: در مورد عملکرد باید کارشناسان نظر بدهند. از همان اول هدفمان قهرمانی بود، اما من شخصا از کسب مدال برنز خوشحالم. برنامه ما این بود که در دور گروهی صدرنشین شویم تا مسیر راحتی تا بازی فینال داشته باشیم، اما باخت برابر لهستان کارمان را بسیار سخت کرد و همین باخت باعث شد در نیمه نهایی بازهم به لهستانی‌ها برسیم. لهستان از نظر فنی تیم بسیار خوبی بود و تنها یک ست به تیم ایران واگذار کرد. در ادامه تیم‌های چک و آرژانتین را هم شکست دادیم، اما در نیمه نهایی مغلوب لهستان شدیم.

آرمات با انتقاد از رفتار‌های حاشیه‌ای بازیکنان و مربیان تیم لهستان در شرایط سخت بازی، خاطرنشان کرد: جدا از بحث فنی، لهستانی‌ها با حاشیه‌هایی که ایجاد می‌کردند گاهی کاملا جو را به سود خودشان تغییر می‌دادند. بازیکنان لهستان در مرحله گروهی برایمان حاشیه درست کردند، اما در بازی نیمه نهایی اجازه ندادم این کار را بار هم انجام دهند. متاسفانه بازیکنان لهستان از همان ابتدا شگرد‌های ایجاد حاشیه و برهم زدن تعادل روانی حریف را یاد می‌گیرند و حتی در این دوره علاوه بر بازی با ایران در دیدار با آلمان هم درگیری ایجاد کردند مربی این تیم با مربی آلمان دچار چالش شدند. حتی در رده جوانان و بزرگسالان هم لهستانی‌ها در لحظات سخت دنبال ترفند‌های غیرورزشی هستند. واقعا کسب مدال طلا با این ترفند‌ها ارزشی ندارد.

وی ادامه داد: در نهایت با باخت برابر لهستان در دیدار رده‌بندی به مصاف روسیه‌ای رفتیم که از سال ۲۰۱۳ به این سمت همواره روی سکو بوده است، اما در نهایت موفق شدیم در یک ماراتن والیبالی از سد روس‌ها بگذریم و مزد زحماتمان را با کسب مدال برنز بگیریم. تیم لهستان به گفته مربی خودشان ۵ سال بود که کنار هم بازی می‌کنند و به خوبی باهم هماهنگ هستند، اما ما با برنامه‌ای تقریبا ۵ ماهه روی سکوی سوم جهان ایستادیم.

آرمات در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون با وی برای ادامه همکاری صحبتی داشته، اظهار داشت: آن زمان که من به عنوان سرمربی تیم ملی نوجوانان انتخاب شدم، قرار شد وکیلی مسئول استعدادیابی بازیکنانی با شرایط سنی پایین‌تر شود تا با رصد این بازیکنان دچار وقفه در امر استعدادیابی نشویم. صحبت‌هایی در این خصوص در فدراسیون مطرح است، اما تاکنون خبر رسمی درمورد اینکه من یا وکیلی یا فردی دیگر قرار است سرمربی تیم نوجوانان باشد، اعلام نشده است. من سرباز والیبال هستم و هر کجا که درخواست کنند با کمال میل قبول خواهم کرد.

وی درباره احتمال حضور تیم ملی نوجوانان در لیگ برتر والیبال با امتیاز تیم خاتم اردکان یا تیم‌های دیگر گفت: در صحبتی که با داورزنی داشتم، از وی درخواست کردم که این بازیکنان رها نشوند؛ چرا که هر کدامشان جزو سرمایه‌های والیبال مملکت هستند. به همین خاطر از داورزنی خواستم تا در صورت صلاحدید این بازیکنان با همان شاکله تیم ملی نوجوانان در لیگ برتر حاضر شوند، اما تاکنون حرفی بابت حضور تحت امتیاز خاتم اردکان یا تیم دیگری زده نشده است. گویا عباسعلی میرحسینی با فدراسیون تماس گرفته و از آنها خواسته که تیم نوجوانان با امتیاز خاتم اردکان در لیگ بازی کند تا سهمیه لیگ برتری اردکانی‌ها هم حفظ شود. در واقع هدفم این است که این بازیکنان نوجوان با حضور مستمر در لیگ آب دیده شوند و به پختگی برسند نه اینکه هر کدام به عنوان یار سوم و چهارم در تیم‌های باشگاهی مختلف فقط روی نیمکت بنشینند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *