رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کتاب «دین، انیمیشن، سبک زندگی» به همت انتشارات کتاب جمکران رونمایی شد

17:10 - 15 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۵۶۴۵
به همت انتشارات کتاب جمکران از کتاب دین انمیشن، سبک زندگی آخرین اثر استاد مرحوم فرج نژاد رونمایی شد.

- مراسم چهلمین روز درگذشت مرحوم محمد حسین فرج نژاد در مسجد مقدس جمکران برگزار و از آخرین اثر این استاد جهادی با نام «دین، انیمیشن، سبک زندگی» رونمایی شد.

استاد محمد حسین فرج نژاد از طلاب و اساتید برجسته سواد رسانه‌ای کشور بود که در سالیان اخیر به پرورش و تربیت شاگردان و همچنین پژوهش و تالیف اهتمام جدی داشت.

کتاب «دین، انیمیشن، سبک زندگی» به همت انتشارات کتاب جمکران رونمایی شد

تلاش مجاهدانه، خلوص نیت، ساده زیستی، دغدغه مندی از ویژگی‌ها و شاخصه‌های بارز استاد فرج نژاد بود.

کتاب «دین، انیمیشن، سبک زندگی» پژوهشی محققانه با محوریت استاد مرحوم فرج نژاد بود که در اواخر عمر با برکتش به تالیف و نگارش آن مشغول بود.

این کتاب هم زمان با اربعین این مرحوم و درمسجد مقدس جمکران به همت انتشارات کتاب جمکران رونمایی گردید.

در این مراسم دکتر محمد حسنی، مدیرعامل موسسه پژوهش و نشر مسجد مقدس جمکران با تجلیل از شخصیت مرحوم فرج نژاد، از ایشان با عنوان بسیجی مجاهد و نستوه، اهل قلم، دشمن شناس و دشمن ستیز، رسانه شناس، طلبه محقق و مهذب و استادی شاگردپرور یاد کردند و عروج ایشان در روز عرفه و پس از قرائت دعای عرفه را، ضایعه‌ای دردناک برای اهالی فرهنگ، هنر ورسانه انقلاب و ره توشه‌ای برای آن مرحوم دانستند.

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/3246805_302.mp4']

محمد حسنی با بیان اینکه محمد حسین فرج نژاد برای فرهنگ، هنر و رسانه این مرز و بوم دغدغه‌مند بود و به کار فرهنگی نه نمی‌گفت، در خصوص شکل گیری این کتاب گفت: مدتی پیش به مرحوم فرج نژاد گفتم در حوزه‌های نظری و تئوریک و فلسفه و کلام اساتید دیگر فعالیت میکنند، اما آنچه امروز کمتر مورد توجه قرار میگیرد و خلا آن احساس میشود تحقیق و پژوهش در خصوص عناصر رسانه‌ای و به ویژه انمیشن است که کمتر کاری برای آن انجام شده و درخواست کردم که در این حوزه به تالیف و نگارش بپردازد. ایشان از هیچ تلاشی برای کار فرهنگی دریغ نمی‌ورزید و با آغوش باز از این پیشنهاد استقبال کرد.

این کتاب در مراحل پایانی بود که ایشان آسمانی شدند و به همت دوستان و همکاران ایشان این کار نهایی و در موسسه پژوهش و نشر جمکران کار برای رونمایی در مراسم چهلمین روز درگذشت شان آماده شد.

مدیرعامل موسسه پژوهش و نشر کتاب جمکران در خصوص کتاب دین، انیمیشن، سبک زندگی افزود: این کتاب به بررسی و شکل گیری عناصر سیاسی، تئوریک و فرامتن صنعت انیمیشن در شرق و غرب پرداخته و تاثیرات روانشناختی و فیزیولوژیکی انیمیشن به عنوان یک محصول پر مصرف و پربسامد در زندگی امروز کودکان و خانواده‌ها را بررسی میکند.

محمد حسنی در پایان ابراز امیدواری کرد که این کتاب مورد توجه اساتید، محققین و فعالان فرهنگی و رسانه‌ای قرار گرفته و به نگرش عمیق‌تر و جامع‌تر محتوا‌های رسانه‌ای در جامعه کمک کند.

کتاب «دین، انیمیشن، سبک زندگی» به همت انتشارات کتاب جمکران رونمایی شد

در پایان مراسم از کتاب دین، انیمیشن و سبک زندگی با حضور حجت الاسلام و المسلمین ملکی قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه و محمد حسنی مدیرعامل موسسه پژوهش و نشر مسجد مقدس جمکران رونمایی شد.

گفتنی است کتاب دین، انیمیشن سبک زندگی به قلم مرحوم محمدحسین فرج نژاد و همکاران، بررسی انتقادی مهمترین رویکرد‌های صنعت پویانمایی در غرب و شرق است که در ۶۰۰ صفحه و در قطع وزیری و در انتشارات کتاب جمکران به چاپ رسیده است. علاقه‌مندان برای پیش خرید این کتاب میتوانند به سایت کتاب جمکران مراجعه نمایند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *