تصویب «شیوه نامه شورای سیاست گذاری آزمون‌های سازمان آموزش و پرورش استثنایی»

9:38 - 15 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۵۴۰۹
«شیوه نامه شورای سیاست گذاری آزمون‌های سازمان آموزش و پرورش استثنایی»، به منظور بررسی و تأییدآزمون‌های سازمان آموزش و پرورش استثنایی، تصویب شد.
-به نقل ازمرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سیدجواد حسینی گفت: گام اول مداخلات آموزشی و توانبخشی شناسایی، غربالگری و تشخیص است و در همین راستا، به ابزار‌های لازم برای تشخیص و غربالگری نیاز است و این ابزار‌ها باید به روز باشند و پایایی و روایی لازم را داشته باشند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: پیشنهاد ایجاد شورای سیاست گذاری آزمون‌ها و پایگاه جامع آزمون در سال ۹۸به تصویب شورای معاونین سازمان رسید و مصوب گردید این شورا در حوزه تصمیم گیری و اجرای آزمون‌های مورد استفاده در بخش‌های مختلف سازمان و ادارات آموزش و پرورش استثنایی استان‌ها فعالیت نماید.

‏وی ادامه داد: شورای سیاست گذاری آزمون‌های سازمان آموزش و پرورش استثنایی متشکل از افراد متخصص دانشگاهی است که به بررسی و تصویب آزمون‌های مختلف خواهد پرداخت.

‏حسینی تصریح کرد: آزمون‌های در حال استفاده سازمان آموزش و پرورش استثنایی و هم چنین آزمون‌هایی که در آینده استفاده خواهند شد باید در این شورا مورد بررسی و تأیید قرار بگیرند.

‏معاون وزیر گفت: در این جلسه شیوه نامه این شورا به تصویب رسید تا شورا بر مبنا پشتوانه‌های قانونی با نظم بیشتری استقرار یاید.

حسینی تصریح کرد: در برنامه سنجش اقدامات خوبی صورت گرفته است که تشکیل «شورای آزمون ها» و «بانک جامع آزمون‌های داخلی و بین المللی» از جمله این موارد است.

‏وی با بیان این که رویکرد‌های جدیدی در برنامه سنجش جسمانی و آمادگی تحصیلی سال جاری اعمال شده است، گفت: بررسی صلاحیت‌های شایستگی حرکتی، طرح سنجش پیش دبستانی و شناسایی دانش آموزان پیش دبستان در معرض مشکلات ویژه یادگیری، از جمله این موارد است.

‏حسینی افزود: راه اندازی اتاق‌های سنجش آکوستیک، برای اجرای برنامه سنجش در طول سال تحصیلی و مراکز جامع تشخیصی، آموزشی و توانبخشی از دیگر اقدامات است.

‏وی در ادامه گفت: تاکنون ۹۸درصد نوآموزان در برنامه سنجش نوبت گیری کرده اند که هیچ سالی تا این زمان این تعداد نوبت گیری ثبت نشده است.
 
 
بیشتر بخوانید:
 
 

برچسب ها: مدارس شیوه نامه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *