رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

صلح و سازش ۴۸ درصدی پرونده‌های شرق استان کرمان از ابتدای سال ۱۴۰۰

7:41 - 15 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۵۲۴۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس توسعه حل اختلاف استان کرمان از صلح و سازش ۴۸ درصدی پرونده‌های شرق استان کرمان در پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۰ خبر داد.
- مهدی تقی زاده،معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس توسعه حل اختلاف استان کرمان از صلح و سازش ۴۸ درصدی پرونده‌های شرق استان کرمان در پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۰ خبر داد.

تقی زاده، معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس توسعه حل اختلاف استان کرمان در حاشیه سفر به شرق استان بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۹۷ هزار و ۱۳ فقره پرونده به شعب شورا‌های حل اختلاف شرق استان وارد و ۹۸ هزار و ۳۰ فقره پرونده مختومه شده است و در مجموع تعداد ۴۷ هزار و ۴۱ فقره پرونده با پیگیری و تلاش اعضا و کارکنان شورا در شرق استان به سازش منجر شده است.

رئیس توسعه حل اختلاف استان کرمان اظهارداشت: کارکنان شورا‌های حل اختلاف شهرستان نرماشیر موفق شدند در پنج ماه ابتدای سال جاری ۱ هزار و ۱۱۳ فقره پرونده را با سازش مختومه کنند که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۶۶۰ فقره سازش و ۶۹ درصد افزایش مصالحه بیشترین عملکرد در حوزه مصالحه در شرق استان را به خود اختصاص داده اند و با ۱۲۰ درصد افزایش پرونده‌های مختومه بهترین عملکرد را داشته اند.

وی خاطرنشان کرد: پس از آن فهرج با ۳۴ درصد افزایش مصالحه و بروات با ۲۷ درصد افزایش پرونده‌های منجر به سازش بهترین عملکرد رادر شرق استان داشته اند.

تقی زاده، با بیان اینکه در شهرستان بم تعداد یک شعبه شورای حل اختلاف ویژه زندان فعال است، اظهارداشت: در پنج ماهه ابتدای سال جاری اعضا و کارکنان شعب شورای حل اختلاف ویژه زندان این شهرستان موفق شدند از پرونده‌های وارد شده به این شعبه ۷۰ فقره پرونده را با صلح و سازش مختومه کنند.

وی عنوان کرد: براساس پرونده‌های مختومه شده توسط شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان در بم، ۱۰ زندانی از زندان این شهرستان آزاد و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *