رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پس از تصادف خسارتی چه باید کرد

11:56 - 14 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۵۰۷۴
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ از نحوه اقدام در تصادفات خسارتی و جرحی گفت.
- به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ محمد رازقی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص نحوه اقدام پس از تصادفات خسارتی و جرحی توضیح داد.

وی افزود: تصادف یا خسارتی است یا جرحی که در هر دو مورد می‌بایست طرفین تصادف ضمن حفظ خونسردی خود نسبت به ایمن سازی محل تصادف اقدام نمایند.

رازقی گفت: اگر تصادف خسارتی است می‌بایست میزان خسارت بررسی شود و اگر مقصر و غیر مقصر قبول دارند که کدام یک مقصر است و خسارت زیر ۱۶ میلیون تومان است می‌توانند مشترکا به اداره بیمه مراجعه نمایند و مراحل رسیدگی به تصادف را طی کنند و خسارت نفر غیر مقصر رسیدگی و پرداخت می‌شود.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: اگر طرفین قبول ندارند و میزان خسارت بالاست می‌بایست با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرند و با حضور همکاران بنده و سیر مراحل رسیدگی به تصادافت که قطعا ترسیم کروکی و اعزام به بیمه می‌باشد شامل می‌شود.
 
بیشتر بخوانید:

وی گفت: اما در تصادفات جرحی با توجه به اینکه حایز اهمیت است می‌بایست برخلاف تصادفات خسارتی نباید وسایل نقلیه را جابجا کرد و باید صحنه را حفظ کنند و با ۱۱۰ تماس گرفته و خونسردی خود را حفظ نمایند و ایمن سازی را انجام دهند تا عوامل راهور و انتظامی و اورژانس در محل حاضر شده و مراحل بررسی تصادف طی شود.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در تصادفات جرحی و خسارتی می‌بایست به‌ای صورت اقدام شود.

رازقی ادامه داد: برابر ماده ۱۸۶ آیین نامه راهنمایی و رانندگی با توجه به اینکه خودرو‌های امدادی مثل پلیس و اورژانس و آتش نشانی سریع باید به محل حادثه برسند قطعا می‌بایستی با سرعت بیشتری نسبت به سایر خودرو‌ها و از محل‌هایی که سایر خودرو‌ها حق عبور ندارند می‌توانند عبور نمایند.

وی افزود: این محل‌ها مانند خطوط ویژه می‌باشد که این خودرو‌ها می‌توانند حین ماموریت از آن‌ها استفاده نمایند و تخلفاتی که برای سایر خودرو‌ها تخلف است این خودرو‌ها به شرط استفاده از علایم ایمنی مثل آژیر و چراغ گردون می‌توانند سریع‌تر به مقصد خود برسند که برای سایر خودرو‌ها تخلف است و برای این خودرو‌ها تخلف محسوب نمی‌شود.
 

برچسب ها: پلیس راهور تصادف

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *