برخورداری خانوار‌های عشایر از نعمت روشنایی

14:49 - 13 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۴۹۲۶
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: در حال حاضر تمامی روستا‌های بالای ۱۰ خانوار استان از نعمت برق برخوردار هستند و قصد داریم تمامی عشایر کوچنده را هم از نعمت برق بهره‌مند سازیم.
- بنا براعلام پاون، احمدرضا خسروی با اشاره به خدمات گسترده‌ای که صنعت برق طی سالیان پس از انقلاب اسلامی به منظور تأمین برق مردم انجام داده است، اظهار داشت: در حال حاضر تمامی روستا‌های بالای ۱۰ خانوار استان از نعمت برق برخوردار هستند و قصد داریم تمامی عشایر کوچنده را هم از نعمت برق بهره‌مند سازیم.

وی خاطرنشان کرد: در تلاشیم تا پایان سال جاری بتوانیم خانوار‌های عشایر بیشتری را از نعمت روشنایی برخوردار کنیم.

خسروی، اعتبار هزینه شده برای این تعداد سامانه تحویل شده را بیش از ۱۸۹ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: به طور تقریبی ۹۰ درصد هزینه هر سامانه توسط دولت و ۱۰ درصد توسط متقاضی عشایری تامین شده است.

این مقام مسئول، یادآور شد: در این طرح هر خانوار عشایر با در اختیار داشتن یک پنل خورشیدی کوچک سبک و قابل حمل می‌تواند به راحتی برق مورد نیاز خود را برای روشن کردن چهار لامپ کم مصرف و شارژ انواع تلفن همراه، چراغ قوه و رادیو، تامین کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس خاطرنشان کرد: تمامی مراحل نیازسنجی، طراحی، الگوی ساخت و تعیین مشخصات فنی این سامانه تحت نظارت و راهبری دفتر برق روستایی شرکت توانیر و توسط کارشناسان و متخصصان این شرکت انجام شده است.

خسروی، آثار محیط زیستی اجرای این طرح را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: امید است با گسترش استفاده از انرژی‌های نو، شاهد کاهش آثار مخرب استفاده از سوخت‌های فسیلی، تخریب جنگل‌ها و مراتع باشیم.
 
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *