تأثیر نوسانات قیمت ارز بر روند کاهشی شدن قیمت طلا و سکه/ رکود شدید در بازار طلا و سکه

14:29 - 13 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۴۸۶۴
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر گفت: قیمت ارز تغییرات زیادی داشته و با توجه به نوسانات قیمت ارز قیمت طلا و سکه نوسانات کاهشی داشته است.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با میزان، درباره روند قیمت این هفته طلا و همچنین حباب سکه و عواملی که در انس (واحد جِرم - «ounce») جهانی سکه مؤثر بوده است، گفت: قیمت اُنس در هفته گذشته تغییرات مختصری داشت البته برخلاف هفته گذشته امروز قیمت اُنس مقداری افزایش پیدا کرده است.

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر گفت: قیمت ارز تغییرات زیادی داشته و با توجه به نوسانات قیمت ارز قیمت طلا و سکه نوسانات کاهشی داشته است.

وی افزود: قیمت دلار اوایل هفته گذشته تا نرخ ۲۸ هزار تومان افزایش پیدا کرد، ولی در ادامه هفته به نرخ ۲۷ هزار تومان کاهش پیداکرده است و درنتیجه باعث شد که قیمت سکه هم به همین ترتیب کاهش پیدا کند.

کشتی آرای بیان کرد: در حال حاضر امروز هر اُنس طلا هزار و ۸۲۸ دلار است که به نسبت شنبه گذشته ۱۴ دلار افزایش داشته و با توجه به قیمت اُنس جهانی و قیمت ارز آخرین نرخ‌هایی که اعلام می‌شود نرخ‌هایی است که روز پنجشنبه نیز همین قیمت‌ها بوده و به دلیل افزایش قیمت اُنس مقداری قیمت ارز کاهش پیداکرده است که درنتیجه این دو یکدیگر را پوشش داده‌اند و قیمت‌هایی که اعلام می‌شود چهار روز است که در جریان بازار قرار دارد.

وی اظهار کرد: قیمت سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۱۲ میلیون و ۲۰ هزار تومان، نیم سکه شش میلیون و ۱۵۰ هزار تومان که حدود ۲۵۰ هزار تومان کاهش داشته است ربع‌سکه سه میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، هر مثقال طلا که تا حدود پنج میلیون و ۱۵۰ هزار تومان افزایش پیداکرده بود در حال حاضر به پنج میلیون و ۴۰ هزار تومان رسیده است که به نسبت هفته گذشته کاهش داشته است و هر گرم طلای ۱۸ عیار در هفته گذشته که تا یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای هر گرم افزایش قیمت پیداکرده بود، ولی در حال حاضر یک‌میلیون و ۱۶۳ هزار و ۵۰۰ تومان است.

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر گفت: نکته قابل‌توجه این است که بدون توجه به نوسانات، بازار این روزها با رکود شدید همراه است یعنی دادوستدی انجام نمی‌شود، ولی قیمت‌ها جریان عادی خود را دارد و تقاضا برای سرمایه‌گذاری و خرید در بازار وجود ندارد یعنی بازار با رکود همراه است.


کشتی آرای اذعان کرد: حباب سکه در اواسط هفته که قیمت‌ها کاهش پیداکرده بود روند کاهشی داشت و به زیر ۵۰۰ هزار تومان رسید، ولی مجدداً، چون تقاضا وجود ندارد و عرضه‌ای هم صورت نگرفته حباب سکه در حال حاضر در محدوده ۶۵۰ هزار تومان است.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *