اختصاص شعب تخصصی برای رسیدگی قاطع به پرونده‌های سرقت در گلستان

12:21 - 13 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۴۸۵۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به اختصاص شعب تخصصی در دادسراها، دادگاه‌ها و محاکم تجدیدنظر استان گلستان برای رسیدگی قاطع به پرونده‌های سرقت، گفت: کاهش سرقت و جرم نیاز به مشارکت همه مردم دارد و امیدواریم در این بخش فعال‌تر وارد عمل شوند.
شورای پیشگیری از وقوع جرم استان گلستان امروز با هدف بررسی راهکار‌های کاهش سرقت تشکیل جلسه داد.

حیدر آسیابی، رئیس کل دادگستری استان گلستان در این جلسه بر برخورد سخت‌گیرانه با سارقان تاکید کرد و گفت: شعب تخصصی در دادسراها، دادگاه‌ها و محاکم تجدیدنظر استان گلستان برای رسیدگی قاطع به پرونده‌های سرقت در نظر گرفته ایم.

رئیس کل دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: محکومان سابقه‌دار سرقت در زندان‌ها هم از آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های اعطاء تسهیلات شامل عفو، تخفیف و مرخصی تا پایان دوران محکومیت خود مستثنی هستند.

وی به بهره‌مندی از ظرفیت بسیج برای کاهش سرقت در استان گلستان هم اشاره کرد و افزود: در قالب تفاهم‌نامه سه جانبه دادگستری، نیروی انتظامی و بسیج، گشت‌های شبانه رضویون در محله‌ها به ویژه مناطق پرخطر بیشتر می‌شود.

آسیابی، استفاده از نگهبان محله را یکی دیگر از راهکار‌های کاهش سرقت عنوان کرد و گفت: کاهش سرقت و جرم نیاز به مشارکت همه مردم دارد و امیدواریم در این بخش فعال‌تر وارد عمل شوند.
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *