افشاردوست: نوجوانان والیبالیست ایران لیاقت حضور در فینال مسابقات جهانی را داشتند/ رقابت در قهرمانی آسیا نزدیک و فشرده است

12:54 - 13 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۴۸۴۹
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
عضو هیئت رییسه فدراسیون والیبال گفت: اگر رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا برگزار می‌شد تیم ایران با کسب هماهنگی از این رقابت‌ها می‌توانست نمایش بهتر و هماهنگ‌تری داشته باشد.

محمود افشاردوست در گفت‌وگو با میزان، درخصوص عملکرد تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در مسابقات قهرمانی جهان و کسب عنوان سومی این رقابت‌ها، اظهار داشت: در ابتدا باید این اتفاق خوب را به همه مردم ورزش‌دوست ایران و همچنین جامعه فرهیخته والیبال تبریک بگویم. قطعا اولین موضوعی که در ارزیابی عملکرد یک تیم مهم است، بحث نتیجه‌ای است که کسب می‌شود. اگر از این زاویه به موضوع نگاه کنیم، تیم ملی نوجوانان ایران توانست در آوردگاه مهمی در سطح جهانی صاحب مدال شود. این مدال برنز در حالی کسب شد که نوجوانان ایران در دوره گذشته بر سکوی پنجم ایستاده بودند و قطعا قرار گرفتن روی سکوی سوم نشان از پیشرفت و عملکرد خوب بازیکنان و کادر فنی دارد.

وی افزود: هرچند معتقدم تیم ملی ایران لیاقت حضور در بازی فینال را داشت، ولی متاسفانه طبق قرعه رو در روی تیم ملی لهستانی قرار گرفت که واقعا بهترین والیبال را در این دوره بین تیم‌های مختلف به نمایش گذاشت و از همه نظر تیم خوب و باکیفیتی بود. در این تیم نوجوانان بازیکنان خوبی از جمله یوسف کاظمی و گل‌زاده حضور دارند که در کنار چند بازیکن دیگر نوید روز‌های خوبی را برای والیبال ایران می‌دهند. البته نباید از این موضوع غافل شد که مشاهده برخی اشتباهات فاحش تکنیکی و تاکتیکی در رده نوجوانان اجتناب‌ناپذیر است و با هاهنگی این نقاط ضعف برطرف می‌شود. مطمئنا اگر رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا برگزار می‌شد تیم ایران با کسب هماهنگی از این رقابت‌ها می‌توانست نمایش بهتر و هماهنگ‌تری داشته باشد، ولی با این وجود باز هم کسب مدال برنز جهان اتفاق خوبی برای والیبال ایران بود.

عضو هیئت رییسه فدراسیون والیبال درباره عملکرد کادر فنی تیم ملی نوجوانان گفت: بازیکنانی که در رده نوجوانان برای تیم ملی بازی می‌کنند اکثر ناشناخته هستند و تقریبا پیش از بازی در این تیم کسی شناخت خاصی از این نفرات ندارد. این بازیکنان حاصل زحمات و استعدادیابی گسترده مربیان شهرستانی و همچنین کادر فنی تیم ملی است. طبیعتا سرمربی تیم ملی هم پس از آنکه این بازیکنان به صورت جدی در اردو‌ها حاضر می‌شوند، به شناخت بهتر می‌رسند. منظورم این است که بهترین نفر در شناخت بازیکنان و استفاده از آنها در رده سنی نوجوانان کادر فنی و در راس آن سرمربی تیم ملی است.

بازیکن سابق تیم ملی والیبال تصریح کرد: البته باید تاکید کنم به نظرم مسعود آرمات می‌توانست در بعضی صحنه‌ها دست به تغییراتی بزند تا روند بازی تغییر کند، اما در کل عملکرد کادر فنی راضی کننده بود. واقعا شناسایی این بازیکنان نوجوان در ۵ ماه کار سختی بود که خوشحالم با کسب مدال به اتمام رسید.

این پیشکسوت والیبال ایران در مورد انتظاری که از تیم ملی والیبال ایران با کادر فنی ایرانی و همچنین بازیکنان جدید در مسابقات قهرمانی آسیا می‌رود، خاطرنشان کرد: باتوجه به اهداف و برنامه‌ریزی‌هایی که داشتیم قرار بود تیم ملی بزرگسالان پس از حضور در المپیک توکیو و استراحت به برخی بازیکنان اصلی و با ترکیبی متشکل از بازیکنان جوان و باتجربه راهی مسابقانت قهرمانی آسیا در ژاپن شود و انتظاری که داشتیم این بود که این تیم حداقل به فینال مسابقات برسد. هدفم از اشاره به این موضوع تحمیل بار روانی به تیم نیست و فقط خواستم در جریان کار‌ها قرار بگیرید. پس از المپیک شرایط کاملا تغییر کرد و همه اهالی والیبال می‌دانند که تیمی مانند ژاپن هرچند دو بازیکن خوب خود را در قهرمانی آسیا در اختیار ندارد، اما واقعا تیم باکیفیتی است. این تیم میزبان مسابقات هم هست و قطعا از شانس بالایی برای قهرمانی برخوردار است.

افشاردوست در پایان گفت: از سوی دیگر تیم‌های استرالیا، کره‌جنوبی و چین هم تیم‌های خوبی هستند و قطعا بازی‌ها بسیار نزدیک و جذاب خواهد بود. به نظرم تیم ایران باید از روز اول جنگنده بازی کند و قطعا با حمایت از کادر فنی و این بازیکنان می‌توانیم باز هم شاهد افتخار دیگری برای والیبال ایران باشیم.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *