الهی: خستگی مسابقات جوانان جهان هنوز در بدنم بود/ در مسیر موفقیت در المپیک هستم

0:01 - 13 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۴۶۵۹
ملی‌پوش وزن ۷۰ کیلوگرم کشتی آزاد در مسابقات جهانی نروژ گفت:

عرفان الهی در گفت‌وگو با میزان، درباره کسب عنوان نخست وزن ۷۰ کیلوگرم انتخابی تیم ملی کشتی آزاد و عضویت در تیم جهانی اظهار داشت: از نظر وزنی سبک‌تر از سایر ۷۰ کیلوگرمی‌ها هستم و درواقع زیر وزن هستم. از طرفی خستگی ناشی از مسابقات جوانان جهان هم هنوز در بدنم بود، اما ان‌شاءالله در رقابت‌های جهانی نروژ و مسابقاتی که در آینده برگزار خواهد شد، شرایط بهتری خواهم داشت.

وی ادامه داد: مبارزات خوبی بود؛ کشتی اول را برنده از تشک بیرون آمدم، اما بعد از مبارزه اول برای استراحت و ریکاوری در گوشه‌ای از سالن دراز کشیده بودم و کمی خواب به چشمانم آمده بود که به یکباره گوینده سالن اسم من و مقصودی را برای رفتن روی تشک و مبارزه دوم اعلام کرد و بدون اینکه بدنم را برای مبارزه اصطلاحاً بیدار کرده باشم، به روی تشک رفتم و نتیجه را واگذار کردم. در کشتی سوم با چشمان باز و حواس جمع‌تر به روی تشک رفتم و توانستم برنده شوم.

الهی تصریح کرد: بعد از کسب مدال طلای جوانان جهان، خودم را مهیای حضور در رقابت انتخابی درون اردویی کردم و در این مدت به خوبی بدنم را ریکاوری کردم. البته باز هم تاکید می‌کنم که خستگی مسابقات جوانان جهان در بدنم وجود داشت، اما به لطف خداوند و زحمات خودم و همچنین زحماتی که مربیان برایم کشیده بودند، توانستم از مسابقات درون اردویی سربلند بیرون بیایم و ملی‌پوش کشورمان در رقابت‌های جهانی نروژ شوم.

دارنده مدال طلای جوانان جهان گفت: مقصودی هم یکی از کشتی‌گیران خوب کشورمان است که مدال طلای نوجوانان و جوانان جهان را در کارنامه‌اش دارد، اما من زحمات بیشتری کشیده بودم و توانستم برنده مبارزه شوم. علاوه بر تمرینات زیادی که پشت‌سر گذاشته بودم، در رده‌ سنی نوجوانان و جوانان هم همواره به حرف‌ها و نکاتی که مربیان گوشزد می‌کردند، گوش می‌دادم و آن‌ها را مو به مو اجرا می‌کردم و خوشبختانه توانستم در رده‌های سنی پایه صاحب مدال جهانی شوم. در رده‌سنی بزرگسالان هم که تازه در ابتدای راه قرار دارم، هر چه مربیان گفتند را آویزه گوشم کردم و امیدوارم که با کمک خداوند بتوانم در رده‌سنی بزرگسالان هم موفق باشم. تمام این‌ها را پله‌هایی برای المپیک می‌بینم و امیدوارم با گام برداشتن در مسیر درست، بتوانم در ادامه نیز به مدال‌های ارزشمند جهانی و المپیک دست پیدا کنم.

ملی‌پوش وزن ۷۰ کیلوگرم کشومان در پایان خاطرنشان کرد: گوش دادن به حرف مربیان باعث شد تا در میادین مختلف از جمله رقابت انتخابی با امیرحسین مقصودی نتیجه مطلوب را به دست بیاورم و از این به بعد هم مانند یک سرباز در اختیار کادرفنی هستم تا ان‌شاءالله بتوانم با کسب خوش‌رنگ‌ترین مدال‌ها در عرصه‌های بین‌المللی دل مردم کشورمان را شاد کنم. از مربی سازنده‌ام و همچنین کادرفنی تیم جوانان که زحمات زیادی برای من کشیدند تشکر می‌کنم.

مسابقات کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی بزرگسالان جهان روز‌های ۱۰ تا ۱۸ مهرماه در شهر اسلو کشور نروژ برگزار می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *